Tendințe în marketing pentru 2019: cum să-ți promovezi afacerea în mediul digital

Dacă nu ești în online, nu prea mai ești relevant în ziua de azi. Însă și aici tendințele se schimbă în fiecare an. Iată care sunt tendințele în marketing pentru 2019 și cum să-ți promovezi afacerea în mediul digital ca să rămai relevant pentru clienții tăi.

Nimic nu se întâmplă într-o afacere până nu are loc o vânzare. Iar aceasta este condiționată de o strategie de marketing eficientă.

Am aflat de la Toma Grozăvescu, fondatorul agenției de digital marketing SMARTERS, care sunt tendințele care vor defini marketingul în 2019. Toma este și unul dintre specialiștii în marketing și SEO listați pe platforma BizTool.ro (marketplace-ul pe care l-am lansat și care adună antreprenorii și nu numai, alături de specialiști din domenii diverse care să-i ajute în dezvoltarea afacerii), iar pentru mai multe sfaturi privind promovarea în online a afacerilor voastre îl puteți contacta direct pe platformă.

Ce tendințe sunt în marketing în 2019 și cum poți să-ți promovezi, mai eficient, afacerea în mediul digital în acest an?

Chatbots

În opinia lui Toma, chatbots – adică acele progrămele care simulează o conversație cu o persoană reală – reprezintă o tendință în marketing pe care fondatorii de afaceri de la noi nu o vor putea ignora în acest an.

Chatbots sunt disponibili 24/24 de ore, 7 zile din 7 și pot îndeplini din ce în ce mai multe responsabilități. Aceștia se integrează cu diferite aplicații de mesagerie (Facebook Messenger, de exemplu) sau cu funcția de Live Chat de pe site-ul tău și pot îndeplini diferite funcții printre care:

  • Să programeze întâlniri;
  • Să răspundă întrebărilor frecvente;
  • Să direcționeze oamenii spre produsele/serviciile care îi interesează (comerț);
  • Să aducă trafic pe site.
Tendințe în marketing pentru 2019 - SEO

SEO, adică search engine optimization, rămâne un element important pentru orice business din mediul online. Sunt apreciate și căutate site-urile organizate pentru a asigura experiența de navigare plăcută, cu design intuitiv, butoane poziționate la îndemână și informații utile.

Din punctul de vedere al lui Toma Grozăvescu, una din tendințele din marketing pentru 2019 este aceea că SEO devine din ce în ce mai puțin tehnic (acum provocările în ceea ce privește optimizarea din punct de vedere tehnic a unui site pot fi rezolvate mult mai ușor), însă elementul care câștigă mai multă importanță este ceea ce fac utilizatorii după ce accesează site-ul tău. Adică, dacă ei găsesc ceea ce-i interesează.

Totodată, în acest an apare conceptul de SERP SEO, adică tot mai multe rezultate sunt afișate direct pe pagina rezultatelor (SERP - search engine results pages -, prima pagină Google) și nu mai necesită un click suplimentar.

Poți afla mai multe despre tendințele din SEO ale acestui an din acest material, dar și consultând specialiștii SEO înscriși pe BizTool.ro.

Marketing bazat pe date

În ziua de astăzi colectarea datelor și statisticilor despre tot ce se întâmplă în legătură cu afacerea ta a devenit din ce în ce mai facilă și ieftină (chiar gratuită). Un instrument precum Google Analytics bine folosit îți oferă destule date pentru a construi o afacere de multe zeci de milioane de euro.

Video

Investește în video dacă vrei să profiți de o tendință majoră în marketing în 2019 este sfatul lui Toma Grozăvescu.

Consumăm din ce în ce mai mult conținut video, o bună parte din el pe dispozitive mobile. Cei de la Reuters prezic că video-ul va crește de 14 ori în următorii 5 ani, iar 70% va fi consumat de pe dispozitive mobile.

Poți folosi aplicații precum VivaVideo sau Videoshop să creezi video-uri direct de pe telefonul mobil sau aplicații precum wave.video pentru a le crea în cloud unde poți porni de la sute de template-uri pregătite pentru tine.

”Acordă-ți timp pentru a rezolva problema creării de video-uri, care pare a fi principala provocare ce împiedică mai multe afaceri să folosească acest tip de conținut și concurența ta va rămâne în urmă, întrebându-se ce i-a lovit”, spune Toma.

Tendințe în marketing importante în continuare:

Optimizarea pentru mobil – deja e non-negociabilă și s-a vorbit destul despre ea în trecut.

Sunetul – pe lângă podcasturi, care încep să își facă apariția în România, faptul că Instagram a introdus mesageria audio cred că e încă un semn pentru faptul că sunetul este deja aici.

Află mai multe tendințe în marketing pentru 2019 și cum să-ți promovezi afacerea în mediul digital în acest an din acest material.



Citeste si