Comerțul electronic s-a dezvoltat de la an la an, iar pandemia a imprimat un ritm si mai accelerat tendinței ca achizițiile de retail să fie făcute în mediul online.
La nivel global, cumpărătorii manifestă tot mai mult preferința spre o experiență de shopping facilă, confortabilă și totodată complexă, concretizată și prin metode alternative de plată.
Una dintre acestea este Cumperi acum, plătești mai târziu (Buy Now, Pay Later/BNPL) prezentă și în România prin serviciul Mokka.
Acesta reprezintă o modalitate de finanțare instantanee a achizițiilor, nebirocratică și care se poate implementa pe toate canalele de vânzare, de la magazinele online și fizice, la aplicații mobiile. Este o metodă de plată flexibilă, care permite cumpărătorilor să adapteze ratele în funcție de necesitățile lor.
Solutia de plată Cumperi acum, plătești mai tarziu aduce beneficii nu doar consumatorilor, ci și comercianților. Introducerea acestui serviciu scade rata de abandon a coșului de cumpărături și mărește semnificativ valoarea acestuia.
Cât privește domeniile preferate de clienți, conform Entrepreneur Europe, 5 categorii de produse s-au situat detașat în topul celor mai bine vândute din e-commerce în 2021.
Top 5 categorii de produse care s-au vândut cel mai bine online în 2021
Fashion. Domeniul care conduce topul celor mai bine vândute produse în mediul online anul acesta este de departe segmentul fashion . La nivel european, 25% din sumele cheltuite în achiziții online sunt pentru produse vestimentare, iar procentul este în creștere conform Entrepreneur Europe. Aceeași publicație observă că, deși domeniul este foarte competitiv, start-up-urile au șanse importante de succes pentru că, în noile condiții ale pieței, miza tinde să devină tot mai mult calitatea experienței de shopping oferită clienților. ”Studiile de piață pe care le-am realizat arată că mai mult de jumătate dintre clienți sunt interesați de metode de finanțare instant a achizițiilor precum Mokka, iar cei care folosesc deja această metodă alternativă de plată spun că ar fi achizitionat valori mai mici dacă serviciul nu ar fi fost disponibil”, spune Alexandru Balaci, CEO România Revo Technologies, fintech-ul care a adus în România serviciul Mokka.
Gaming și Home Entertainment. Aceste domenii au înregistrat creșteri importante ale vânzărilor online nu doar în România și alte țări din Europa, ci și peste ocean. Pandemia și lungile perioade de izolare au determinat oamenii de toate naționalitățile să investească în obiecte pentru petrecerea cât mai plăcută a timpului liber acasă. Jucători importanți din acest domeniu din Statele Unite au raportat creșteri ale vânzărilor online și de peste 300%.
Produse electronice. Creșterea vânzărilor la categoria produselor electronice era una așteptată, mai ales în condițiile în care mulți oameni continuă încă să lucreze de acasă. Retailerii care vor să-și crească cifra de vânzări în domeniu trebuie să vină în întâmpinarea necesităților clienților, cu alternative de plată mai facile. Serviciul Mokka permite cumpărătorilor să stabilească un număr mai mic sau mai mare de rate, de la 30 de zile la 24 de luni, în funcție de valoarea achizițiilor, și se adaptează perfect și pentru cumpărături cu valori medii și mari.
Alimente și îngrijire personală. Diversificarea magazinelor online și a modalităților de livrare au convins tot mai multe persoane să apeleze la achiziționarea online a produselor alimentare de bază și a celor de îngrijire.
Mobilă și decorațiuni interioare. În perioada pandemiei s-a înregistrat o creștere spectaculoasă a produselor ce țin de renovarea și decorarea spațiului din interior. Multe persoane au investit în mobilă și decorațiuni, iar creșterea vânzărilor în aceste domenii poate fi observată nu numai în România, ci în multe alte țări europene. Oamenii sunt dispuși să plătească mai mult pentru confortul de acasă, iar retailerii care vin în întâmpinarea clienților cu facilități de plată pentru susținerea achizițiilor observă creșterea ratei de conversie și a valorii coșului mediu.
”O cercetare asupra obiceiurilor de consum din România pe care am realizat-o recent arată că mai mult de 55% dintre români ar dori să folosească metoda de plată Cumperi acum, plătești mai târziu în următoarele 12 luni, iar din experiența noastră de peste 9 ani pe segmentul de finanțare rapidă știm că aceste achiziții au o valoare substanșial mai mare decât media”, spune Alexandru Balaci.
”Suntem o companie care se concentrează pe îmbunătățirea experienței de plată pentru cumpărători și lucrăm cu comercianți pe toate canalele de vânzări pentru a oferi opțiuni de plată mai flexibile, adaptate nevoilor clientilor. În trimestrul I din 2022 vom lansa o aplicație mobilă și multe alte servicii BNPL noi pentru clienții Mokka”, mai spune CEO Revo Technologies România.
Fondată în 2012, Revo Technologies este o companie fintech de top specializată în servicii Buy Now, Pay Later, prezentă în Europa Centrală și de Est (Polonia, România) și Rusia.
Operând sub brandul Mokka, compania oferă retailerilor de top din offline și online o soluție de finanțare pentru clienți instantanee, fără completarea de documente și disponibilă pentru toate canalele de vânzare.
Mokka este acum disponibilă în mai mult de 7.500 de magazine partenere care acoperă domenii cheie precum fashion, încălțăminte, produse pentru copii, bijuterii, frumusețe, bunuri de consum, electronice, sport sau călătorii.
În România, serviciul Mokka este disponibil în magazine precum Noriel, CCC, Mobexpert, Ideall, Lensa, B-mall.