Trei lucruri de care să ții cont când lansezi un startup - Tudor Iacob (NativeBox)

Orice fondator de startup consideră business-ul pe care îl lansează ca fiind un membru al familiei. Mai exact, copilul său. Tocmai de aceea este extrem de reticent în a lăsa ”odorul” pe mâinile altcuiva, chiar dacă până la urmă ar putea ajunge să-l distrugă.

Asta nu reprezintă o noutate. Am mai spus-o și altă dată și, la un moment dat, a fost făcut și un studiu pe tema asta.

Suntem în tabăra Startup Your Life, unde ne dorim să le oferim celor 25 de participanți un kit introductiv în lumea antreprenoriatului, iar Tudor Iacob, fondatorul și CEO-ul NativeBox.ro, un startup care livrează cutii cu gustări sănătoase, care a crescut în doi ani până la 1.000 de clienți în toată țara și vânzări de 45.000 de euro, ne-a povestit experiența sa despre cum să pornești o afacere. Cu bune, cu rele, cu greșeli, schimbări de plan, reușite și lecții pe care le-a învățat pe parcurs.

Pentru că ne dorim să vă ajutăm să porniți startup-uri de succes, ne-am gândit să vă împărtășim câteva lucruri din experiența antreprenorială a lui Tudor, lucruri de care ar fi indicat să țineți cont în momentul în care decideți să porniți un business. Iar dacă intrați aici și vă înscrieți, veți afla detalii despre următoarea ediție Startup Your Life. 

Cum prezinți produsul.

În momentul în care ați început să lucrați la un produs ați avea cam două variante: ori veți lucra la el o veșnicie fără a povesti vreunui alt om despre ceea ce faceți (iar aici motivele sunt diverse: teama că vi se va fura ideea, că nu este încă gata), fie veți merge în fața unor posibili clienți pentru a le povesti despre ceea ce vreți să aduceți pe piață.

”Eu am vândut o poveste despre ceea ce avea să însemne NativeBox”, ne-a spus Tudor. Astfel, înainte de a avea efectiv produsele NativeBox, el s-a dus și a cerut feedback-ul potențialilor consumatori. Le-a cerut părerea inclusiv pentru numele pe care avea să ajungă să-l poarte business-ul său.

Cum faci bani.

Într-o afacere, și mai ales într-una aflată la început, este foarte important un cashflow pozitiv. Adică, să încasezi banii cât mai repede. Ar putea face deosebirea între un faliment fulminant și o dezvoltare sănătoasă a afacerii. ”Este mai important să supraviețuiești”, este concluzia lui Tudor.

Cum gestionezi afacerea.

Pentru că te atașezi de produsul tău, ai tendința de a păstra controlul absolut oricărui aspect al business-ului, fie el legal, contabil, de marketing sau administrativ. ”Dacă vei face totul singur, îți va consuma extraordinar de mult timp”, spune Tudor. Soluția? Găsește ajutoare, oameni pricepuți pe diverse compartimente de business, și deleagă.

Partenerii Startup Your Life

În tabăra Startup Your Life, organizată de start-up.ro, ni s-au alăturat și parteneri care vor să susțină tinerii antreprenori pe drumul lor. Orange este partenerul principal al evenimentului, iar FAN Courier, așa cum o face de multe ori, este un partener al antreprenoriatului românesc.

Quickmobile.ro oferă premiile pentru cea mai bună sesiune de pitching și baterii externe pentru fiecare participant, ca să alimenteze conversațiile de business la telefon. Fitbit oferă un Fitbit Blaze pentru cele mai bune întrebări în cadrul sesiunii de Speed Dating, unde vei avea ocazia să stai one on one cu trainerii. Microsoft oferă vouchere de Azure în valoare de 100 de dolari, iar Sloop și Ciuc te alimentează cu energie și voie bună pe perioada evenimentului. IdeaPlaza și Lexivo ne ajută să ieșim în evidență, iar Mercedes ne duce în siguranță până în Poiană.



Citeste si