Trei lucruri pe care să le ții minte pentru următorul pitch

Programele de accelerare dedicate startup-urilor există încă de prin 2005, moment în care Y Combinator a fost fondat în Cambridge, Massachusetts. Din acel moment, numărul acestor programe a crescut, la fel și cel al startup-urilor care au pitch-uit în fața investitorilor.

În funcție de personalitatea noastră, această dezvoltare pe zona programelor care susțin antreprenorii poate fi privită din două unghiuri: există mai multe oportunități pentru startup-uri din întreaga lume, dar, în același timp, a crescut și competiția între cele mai bune startup-uri.

Ca să ai un avantaj în fața startup-urilor alături de care lupți pentru un loc într-un astfel de program de accelerare sau pentru a avea atenția și banii investitorilor, iată trei lucruri pe care să le ții minte pentru următorul pitch.

Focus pe fapte

Cea mai mare parte a startup-urilor dau greș pentru că, de fapt, nu rezolvă o problemă reală a oamenilor. Un studiu realizat de CB Insights arată faptul că 42% dintre startup-uri se închid pentru că piața nu ar nevoie de ceea ce oferă. Vezi aici care sunt principalele motive pentru care se închid companiile.

De aceea, într-un pitch pe care-l vei susține în cadrul unui program de accelerare, juriul va dori mereu să știe că există o nevoie din partea clienților pentru ceea ce ai creat. De fapt, este un element vital pentru pitch-ul tău.

Nu recita o listă de lucruri pe care ai putea ajunge să le faci, în schimb, focusează-te pe fapte, pe ceea ce realizezi deja. Iar pentru a fi sigur că livrezi ceva cerut de clienți, cere-le părerea prin chestionare. Dacă vei aduce și dovezi din partea utilizatorilor, acest lucru va impresiona mai mult juriul.

Pune toate cărțile pe masă

Odată ce au înțeles care este problema, oamenii din acceleratoare vor vrea să afle și care este soluția pe care o oferi. Pare destul de simplu, însă se pare că startup-urile au o mică problemă în a articula clar și concis care este value proposition, adică să descrie de ce ar trebui ca lumea să cumpere ceea ce produc.

După ce veți spune ce soluție oferiți, precizați și de ce oferta voastră este diferită de cea a competitorilor. De exemplu, cei de la Uber au spus că vor să fie ”cel mai bun mod pentru ca oamenii să ajungă acolo unde vor”. Dacă vreți să vedeți cum arăta primul pitch al Uber, aruncați un ochi pe acest material.

Construiți o poveste

Încercați să mențineți pitch-ul cât mai simplu și curat. Mai ales că nu dispuneți de foarte mult timp ca să vă țineți prezentarea – cea mai mare parte a pitch-urilor au rezervat un interval de 3 minute pentru pitch, încă 2 minute fiind destinate întrebărilor din partea juriului.

Cifrele sunt importante, însă nu faceți doar o înșiruire seacă de numere, încercați să construiți o poveste în jurul lor și a soluției pe care o oferiți. Se pare că mai mult de 60% dintre cei care ascultă un pitch țin minte un startup care spune o poveste. Comparativ doar 5% își aduc aminte statistici.

Încercați să țineți minte aceste sfaturi și să le implementați în următorul vostru pitch pentru a ieși în evidență. Vedeți și cum arătau primele prezentări ale unora dintre cei mai cunoscuți unicorni din lume și inspirați-vă și pe acolo pentru un pitch reușit. 

Uite și un exemplu de template pentru un pitch bun oferit chiar de cei de la Y Combinator.



Citeste si