- 24 Februarie 2022
Trendurile tehnologice care vor schimba afacerile în 2022
Thoughtworks, o companie globală de consultanţă în tehnologie, a lansat Looking Glass, un ghid al schimbărilor esențiale determinate de tehnologie care vor modela afacerile în 2022 și în anii următori.
Acest raport le aduce liderilor din diferite industrii informații despre felul în care afacerile lor se pot dezvolta.
”Tehnologiile susținute de Inteligența Artificială sunt din ce în ce mai populare și ating tot mai multe domenii din viața noastră. Impactul lor trebuie analizat și dintr-o perspectivă etică. Va fi extrem de important ca organizațiile să dezvolte parteneriate echilibrate și productive între angajații lor și Inteligența Artificială, pentru a valorifica la maximum tehnologiile emergente. Înțelegerea felului în care funcționează sistemele AI este cheia pentru a percepe și atenua consecințele nedorite. Se vorbește foarte mult despre Metaverse, care poate juca un rol foarte important și benefic pentru societate. Cu toate acestea, este important să ținem cont de faptul că acest tip de tehnologie schimbă experiența utilizatorilor. Oamenii se reprezintă diferit în lumile virtuale, ceea ce poate avea implicații morale și etice”, a declarat Şerban Ţîr, director general, Thoughtworks România.
Raportul Thoughtworks, Looking Glass, include nu mai puțin de 100 de tendințe tehnologice individuale, înglobate în cinci mari capitole, care pot fi folosite individual sau combinate pentru a crea perspective suplimentare sau a genera noi direcții de cercetare și de gândire.
Cele cinci capitole din raportul Looking Glass se axează pe:”Cele cinci capitole în care se vorbește despre tehnologiile prezentului și viitorului cuprind și o serie de studii de caz, în care sunt expuse soluțiile implementate de Thoughtworks în întreaga lume. Spre exemplu, colegii noștri din Finlanda au în portofoliu un proiect absolut inovator și atipic pentru zona tech. Ei au lucrat cu Mackmyra, o distilerie suedeză, pentru a lansa primul whisky creat cu ajutorul inteligenței artificiale. S-a folosit Machine Learning pentru a realiza sute de rețete diferite. Soluția nu a fost concepută pentru a înlocui factorul uman, ci pentru a-i ajuta pe angajați să exploreze întreaga gamă de posibilităţi. Whisky-ul a fost generat de AI, dar rafinat de oameni. Intelligens, primul whisky AI din lume, a primit numeroase premii, atât din partea American Distilling Institute’s Gold Label and Best International Malt Whisky, cât și renumitul trofeu ADC Silver Cube pentru design de produs”, a mai spus Şerban Ţîr, director general, Thoughtworks România.
Raportul Looking Glass este actualizat anual, pentru a ține pasul cu schimbările constante ale priorităților tehnologice și aplicațiilor pentru afaceri.
Cel mai recent ghid realizat de Thoughtworks poate fi accesat aici.