- 16 Mai 2025
Un startup verde, câștigătorul competiției Românii sunt antreprenori 2025
My Secret Land și BAClass sunt ceilalți doi câștigători ai competiției.
Cele trei startupuri câștigătoare au pitchuit în fața unui juriu format din investitori și profesioniști din mediul de business.
Cei trei câștigători aleși de jurați au fost:Locul 1: RongoDesign (companie biotehnologică ce dezvoltă materiale izolatoare pe bază de miceliu, oferind o soluție alternativă și durabilă pentru construcții cu emisii reduse de carbon) a primit premiul cel mare, în valoare de 26.000 de euro + o bursă Fast Track de la BiSM, în valoare de 5.500 de euro. Despre RongoDesign am scris pe larg într-un material pe Green Start-Up.ro încă din vara lui 2023. Descoperiți povestea lor aici.
Locul al doilea: My Secret Land (platformă de cărți personalizate pentru copii) - 16.000 de euro + o bursă Fast Track de la BiSM, în valoare de 5.500 de euro.
Locul al treilea: BAClass/XClass (platformă care oferă un program complet de pregătire pentru examenul de Bacalaureat) – 8.000 de euro + o bursă Fast Track de la BiSM, în valoare de 5.500 de euro.
104 startupuri s-au înscris în competiție până pe 16 aprilie, data-limită pentru aplicare.
Competiția s-a adresat startupurilor din România și din diaspora, cu o vechime între doi și cinci ani și venituri înregistrate timp de cel puțin un an. Premiile acestei ediții au avut o valoare totală de 50.000 de euro.
Cum s-a desfășurat competiția Românii sunt antreprenori 2025Semifinala s-a desfășurat în prima parte a zilei de 15 mai, în format de roundtable pitching (fără public), unde participanții selectați au susținut câte un pitch de cinci minute în grupuri restrânse. Evaluarea acestora a fost făcută de alți antreprenori prezenți la semifinală, precum și de un juriu format din profesioniști din ecosistemul antreprenorial și din mediul de business.
Dintre participanții la semifinală, șapte startupuri au fost alese pentru a intra în finala „Românii sunt antreprenori”. Cei șapte antreprenori și-au prezentat pitchurile în fața juriului, publicului, investitorilor, presei și altor lideri de opinie din mediul de business.
În plus față de startupurile câștigătoare, celelalte startupuri care au ajuns în finala competiției de pitching au fost:
”Gândește creativ și acționează strategic, tema ediției din acest an a competiției Românii sunt antreprenori, poate fi o rețetă de supraviețuire și creștere în antreprenoriat. În cele șase ediții de până acum, am acordat peste 900.000 de euro în premii, am avut peste 340 de startupuri participante și aproape 90 de finaliști. Și de această dată, juriul a avut o misiunea grea, pentru că lista startupurilor calificate în semifinale și finală a cuprins afaceri din domenii diferite și diverse. Dincolo de criteriile de scalabilitate, de segmentele de activitate și de componentele businessurilor, jurații s-au uitat și la valoarea pe care aceste afaceri o pot aduce în piață, la doza de inovație sau la potențialul de a reuși pe piețele internaționale”, a spus Oana Craioveanu, CEO & Cofondator Impact Hub Bucharest & Startarium.
Juriul prezent la semifinală și la finală a fost format din investitori, antreprenori și experți: Alexandru Agatinei (CEO How To Web), Alexandru Lăpușan (CEO & Founding Partner Zitec), Alina Marchiș (Associate @Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare), Andrei Dudoiu (CEO & Cofondator SeedBlink), Cătălin Vasile (Chief Sales Officer NN Asigurări de Viață și Membru în Consiliul de Administrație NN Asigurări), Ciprian Harabagiu (Cofondator Decalex și Vicepreședinte TechAngels Romania), Cosmin Ochișor (Partner @GapMinder Venture Partners), Cristian Popa (Sales Director Pluxee România), Dan Călugăreanu (Partner @Early Game Ventures), Diana Ciobanu (Senior Associate @ Andronic and Partners), Doris Dezzani (Chief Marketing Officer Pluxee România), Felix Daniliuc (Head of SMEs @BRD Groupe Société Générale), Irina Ianculescu (Head of New Product Marketing & Growth @TotalSoft), Liviu Cadariu (Cofondator We For Real), Marius Mitroi (Innovation & Entrepreneurship Advisor @UEFISCDI), Mihaela Chifiac (Senior Manager SME @BRD Groupe Société Générale), Oana Nuță (Marketing&Corporate Image Manager @Exim Banca Românească), Radu Atanasiu (Associate Dean @BiSM), Raluca Ganea (Community Builder Growceanu/Cofondatoare Investors Club), Răzvan Crăciunescu (Head of Academic Community @Innovation Labs), Silviu Ștefan (Merchants and Partnerships Director @Pluxee România), Sergiu Neguț (Cofondator FintechOS), Sonia Fedorovici (Head of Legal & General Partner @ROCA X) și Vlad Gliga (CEO Rubik Hub/Președintele Consiliului Director @Asociația ROStartup).
Creativitate și strategie, firul roșu al RSA 2025Sub sloganul „Gândește creativ, acționează strategic”, RSA 2025 a explorat echilibrul dintre intuiție și planificare – cele două abilități-cheie pentru orice fondator care urmărește să construiască o afacere sănătoasă și sustenabilă. O altă temă a acestei ediții a fost și starea de bine a antreprenorilor – cum se pot proteja de burnout, cum își pot susține echipele și cum pot construi un ritm sustenabil de lucru în ecosistemul românesc.
Astfel, RSA 2025 a inclus o serie de momente cheie care au oferit celor peste 400 de participanți inspirație și conținut aplicat: keynote-uri susținute de foști câștigători ai competiției, precum și de invitați speciali, un panel cu lideri de opinie despre succesul în antreprenoriat și factorii care îl influențează și patru masterclassuri coordonate de profesioniști din mediul de business.
Cele patru masterclassuri au fost: „Cum să construiești o strategie de social media eficientă”, susținut de echipa Kooperativa 2.0; „STELL*R Leadership Model”, prezentat de Robert Iancu, a explorat modul în care cultura organizațională influențează rezultatele echipelor; „Brand building pentru antreprenori”, facilitat de Dana Nae Popa și Laura Iane (COPERA), a avut ca miză un exercițiu practic pe un brief real, cu un premiu de 16.000 de euro pentru soluția câștigătoare. Cel de-al patrulea masterclass, susținut de Iuliana Tiba de la BRD Groupe Société Générale, a adus în prim-plan sursele de finanțare pentru afaceri aliniate la obiectivele de mediu.
În paralel cu sesiunile de conținut, participanții au avut ocazia să interacționeze cu investitori, fondatori și lideri din ecosistemul de business în zona dedicată partenerilor de comunitate și să lucreze în Pop-up Hub powered by Impact Hub Bucharest, un spațiu creativ de colaborare activă disponibil pe tot parcursul evenimentului.
Organizăm acest eveniment pentru că noi credem în antreprenori și în puterea lor creatoare și strategică pentru dezvoltarea economică și socială. Fondatorii de startupuri nu se mulțumesc să fie doar observatori, ci aleg să creeze, să inoveze, schimbe, să pună umărul. Avem nevoie, mai mult ca oricând de modele de business sănătoase pentru că ele au potențial să devină repere care să ne călăuzească înspre un viitor mai bun și mai luminos pentru noi toți, nu doar în mediul de afaceri, ci și în alte medii, astfel încât să ne bucurăm împreună de succesul unor afaceri românești care să ne facă cinste. Noi vom lupta sa înfăptuim un viitor mai bun și mai echitabil, pentru toți, alături de o comunitate vie, care ne-a fost încă o dată alături”, a mai spus Oana Craioveanu.
Platforma Startarium, powered by Impact Hub Bucharest, este cea mai avansată resursă online pentru antreprenorii români, cu peste 1,3 milioane de vizitatori, 53.000 de conturi înregistrate și peste 1.700 de articole educaționale. În cei opt ani de existență, mai mult de 7.000 de idei de business au luat naștere sau au fost rafinate cu ajutorul instrumentelor disponibile pe site, în timp ce comunitatea de experți Startarium a depășit 200 de mentori, consultanți, investitori și contribuitori.