Vestinda, startup-ul născut din procrastinare care înmulțește economiile

Generația milenialilor este una care reușește ceva mai mult să facă economii, însă prea puțini dintre noi știm să ne înmulțim aceste economii. Vestinda este o platformă creată cu scopul de a ne ajuta să ne punem banii economisiți la lucru, să nu-i mai ținem undeva printr-un cont sau depozit care nu îi valorifică cu adevărat. Interesant e faptul că tot conceptul Vestinda a apărut din procrastinare. Veți înțelege imediat.

Vestinda este o platformă de tip marketplace pentru automatizarea și managementul investițiilor. Au fost în ediția din 2019 a programului StepFWD, în ultimii doi ani au lucrat la rafinarea și validarea conceptului, iar acum sunt în perioada de Private Beta, unde au reușit să stârnească interesul a 1.000 de persoane în mai puțin de două luni.

”Obiectivul nostru este ca oricine să își poată construi un portofoliu de investiții diversificat în doar câteva minute, indiferent de cunoștințele pe care le are în domeniul financiar. Facem asta punând la un loc investitorii începători cu experți în domeniul financiar și folosind algoritmi și tehnologie avansată”, spune Alin Breabăn, cofondator Vestinda, explicându-ne cum a ajuns ca procrastinarea sa să conducă la această idee de business.

Vestinda, platforma pentru managementul investițiilor

”A fost un moment în care mi-am dat seama că toți banii mei sunt într-un cont bancar care îmi oferea deja o dobândă din ce în ce mai mică, așa că mi-am propus să investesc măcar 50% din ce aveam economisit. Însă pentru că nu știam ce să fac, am procrastinat și a trecut un an până să fac prima acțiune. În final, a fost nevoie de 3 ani să îmi construiesc un portofoliu diversificat; după mult timp investit în a înțelege substraturile domeniului”, afirmă Alin, precizând faptul că și-ar fi dorit să poată scurta acest timp și să aibă la dispoziție un mod mai ușor în care să pună proprii bani să ”lucreze pentru el”.

După calculele lui, 2-3 ani într-un portofoliu pe termen lung poate însemna și 20-30% diferența la valoarea finală. Așadar, prin faptul că a tot amânat să facă acest pas spre investirea economiilor sale, a ”plătit” un cost de oportunitate.

Vestinda, marketplace-ul la care s-a apucat de lucru alături de Diana Drăjneanu și Dan Rusu, își propune să scurteze drumul până la crearea unui portofoliu și să ofere oamenilor din toată lumea oportunități egale, cel puțin din punctul de vedere al accesului la resurse.

Modul în care ne raportăm la economii

În acest moment, echipa Vestinda este formată din 5 persoane, fiecare cu experiență relevanță în domenii precum capital markets, dezvoltare de produse, tehnologie, UX, marketing și antreprenoriat.

”Fiecare din noi avem 10-15 ani experiență în ceea ce facem, ne cunoaștem și lucrăm împreună de ani buni și ne propunem să schimbăm modul în care generațiile următoare se vor gândi la bani (sau mai degrabă nu se vor gândi)”, adaugă Alin.

Așa cum precizam mai devreme, după o perioada de testare internă în versiunea Alpha, echipa Vestinda a lansat produsul în Private Beta pentru traderii experimentați.

În mai puțin de 2 luni de la lansare, aproape o mie de oameni s-au înscris pe waitlist, iar dintre aceștia, o parte au fost invitați controlat și peste 100 și-au creat un cont în platformă. ”Mii de acțiuni s-au întâmplat deja în platformă iar unii dintre useri deja își automatizează cu succes investițiile în Crypto assets”, mai spune Alin Breabăn.

Alături de colegii săi, Alin  construit platfoma Vestinda având ca țintă principală de utilizatori investitorii la început de drum. Iar pentru ca aceștia să aibă cea mai simplă interacțiune, echipa Vestinda a discutat și a semnat parteneriate cu traderi și brokeri experimentați.

Trei actori în același loc pentru a crea avere

”Ne propunem să creăm valoare prin oferirea unei experiențe extrem de simple și în același timp eficiente pentru orice tip de investitor. Facem asta atât prin ușurința de folosire a aplicației cât și prin componenta tehnologică avansată. Totul într-o platformă care pune la un loc 3 actori diferiți pentru a crea wealth pentru nouă generație: investitorul, traderul experimentat și Brokerii/Bursele. Sporirea gradului de încredere în procesul investițional este elementul cheie pentru investitorul la început de drum”, afirmă Alin.

Cofondatorul Vestinda precizează faptul că în acest moment platforma are utilizatori de pe toate continentele. Totuși, au decis să se concentreze pe piețele emergente și au început cu Asia.

”Vom continua cu Africa și America Latină după care vom ajunge cu siguranță și la țările mai dezvoltate din Europa și SUA sau Australia. În România ne dorim să avem o abordare personalizată, nu doar pentru că pornim de aici dar pentru că vedem un potențial imens în oamenii de la noi, neatins încă”, completează Alin.

Referitor la modul în care Vestinda va face bani, Alin spune că principalul flux de monetizare va fi abonamentul lunar pe care utilizatorii îl vor plăti pentru a folosi platforma. În plus, vor exista și alte mijloace de monetizare: comisioane pentru tranzacțiile din marketplace, rebates pe care platforma le poate primi de la Brokeri, sau recomandarea de produse alternative  de investiții.

Pe termen lung, Alin spune că-și doresc să-și îndeplinească viziunea, anume ”de a trăi într-o o lume în care toți oamenii au acces la oportunități de investiții și pot să ajungă la independența financiară în timp ce se bucură la maxim de fiecare moment”.

Astfel, strategia echipei Vestinda de a câștiga în domeniul platformelor de investiții are câțiva pași importanți.

În primul rând, să atingă product market fit în categoria Crypto assets. ”Atât pentru investitorii la început de drum cât și pentru traderii experimentați. Asta înseamnă automatizare totală a portofoliilor”, detaliază Alin.

Apoi, să îmbunătățească platforma prin adăugarea de algoritmi care folosesc modele de Machine Learning. Și nu în ultimul rând, și-au propus să conecteze produsele de investiții tradiționale pentru diversificare și să vină cu o abordare holistică asupra portofoliului.

În ceea ce privește partea financiară, dacă până acum au reușit să se autofinanțeze, ținta lor este de a atinge $500k ARR cu o investiție seed externă de 250.000 de euro.

”Pentru a ajunge aici, vrem întâi să ieșim din Private Beta și să obținem product market fit cu o rundă angel pre-seed de circa 50.000 de euro în următoarele luni”, concluzionează Alin Breabăn.



Citeste si