Visa și Amadeus, parteneriat pentru combaterea fraudelor din travel

Amadeus și Visa CyberSource își unesc forțele pentru a combate fraudele în industria de călătorii.

Acordul dintre cele două companii conferă ecosistemului global de turism capacitatea de a furniza autentificarea consistentă a clienților (Strong Customer Authentication) și de a oferi protecție împotriva fraudelor, fără a afecta experiența de plată.

Noua tehnologie combină abilitățile CyberSource de plată, autentificare și gestionare a fraudelor, susținute de un volum mai mare de date și de învățare automată avansată (Advanced Machine Learning).

Banca Centrală Europeană estimează că Europa este afectată anual de fraude cu carduri online în valoare de 1,3 miliarde de euro. Acesta este motivul pentru care directiva Payment Services Directive 2 (PSD2) și standardele tehnice de reglementare (Regulatory Technical Standards - RTS) aduc ceea ce este cunoscut sub numele de Strong Authentication Client (SCA).

 Acesta va introduce autentificarea în doi factori pentru majoritatea plăților electronice efectuate în Spațiul Economic European (European Economic Area - EEA).

În acest context, Amadeus a colaborat cu CyberSource, platforma de administrare a plăților Visa, pentru a oferi industriei globale de turism o gamă de funcții avansate de gestionare a fraudelor și a plăților.

Pregătirea pentru autentificarea securizată a clienților

Din start, această colaborare va ajuta agențiile de turism să se pregătească pentru SCA, să reducă riscul de fraudă și să minimizeze impactul potențial asupra experienței clienților al introducerii autentificării în doi factori.

RTS prevede că, pentru majoritatea tranzacțiilor de plată electronică din EEA, plătitorul va trebui să își dovedească identitatea folosind cel puțin două dintre tehnicile de mai jos:

  • Ceva ce plătitorul știe (de exemplu, codul PIN)
  • Ceva ce are plătitorul (de exemplu, cartela SIM sau dispozitivul mobil)
  • Ceva care este plătitorul (de exemplu, amprenta)

Pentru a sprijini cerințele SCA, soluția de autentificare CyberSource 3-D Secure (3DS) 2 este integrată cu platforma de plată a Amadeus. 3DS 2 include îmbunătățiri semnificative care pun bazele pentru ca agențiile de turism și partenerii lor din zona bancară să susțină SCA, fără a sacrifica o experiență de plată rapidă și simplă.

Mai exact, 3DS 2 înseamnă:

  • Agențiile de turism și băncile implicate în procesele de plată pot schimba în mod semnificativ mai multe date, ceea ce susține evaluări îmbunătățite ale riscurilor. Acest lucru poate ajuta la reducerea cazurilor în care călătorilor li se solicită să utilizeze autentificarea cu doi factori, ceea ce înseamnă interacțiune redusă la efectuarea plăților;
  • Suport nativ pentru autentificarea în aplicație pe dispozitivele mobile (cu 3DS 2.2);
  • Posibilitatea de a solicita derogări specifice incluse în cerințele SCA (furnizate cu 3DS 2.2).

”Industria turistică, la fel ca multe alte industrii, se confruntă cu o nouă eră modelată de noile tehnologii și reglementări. Aceasta este însoțită de cererile în schimbare ale consumatorilor, care se așteaptă să interacționeze și să tranzacționeze cu ușurință. Este esențial să oferim o experiență de plată perfectă, respectând în același timp noile cerințe de reglementare și oferind un management eficient al autentificării și fraudelor. Comercianții de călătorii care dispun de tehnologia potrivită vor fi într-o poziție mai solidă pentru a optimiza derogările din SCA, pentru a gestiona fraudele și, în cele din urmă, vor satisface așteptările călătorilor pentru plăți simple și sigure”, afirmă Justin Fraser, Head of CyberSource Europe.

”Colaborând îndeaproape cu echipa CyberSource, ne-am angajat să oferim beneficiile noului protocol 3DS 2 prin soluțiile noastre și ecosistemului extins de turism - punând bazele unei autentificări în doi factori simple și eficiente, valorificând inovații precum biometria”, a precizat Bart Tompkins, Managing Director, Payments, Amadeus.

Imaginea de ansamblu

În cadrul ofertei Amadeus Payments, o serie de soluții CyberSource de gestionare a plăților, fraudelor și a autentificării vor fi puse la dispoziția ecosistemului global de turism.

Depistarea adecvată a fraudei ajută la asigurarea comercianților de călătorii că pot urmări diverse derogări în conformitate cu SCA, ceea ce îi pune într-o poziție superioară în mediul concurențial. Capacitățile CyberSource de gestionare a fraudelor sunt susținute de informații de învățare automată din miliardele de tranzacții Visa și CyberSource derulate anual, pentru o mai mare acuratețe și detectarea timpurie a fraudelor, precum și serviciile de autentificare a consumatorilor oferite de către CardinalCommerce.



Citeste si