Este foarte important să știi de la început în ce industrie și domeniu poți performa. Fiecare persoană are alte abilități, cunoștințe și calități, de aceea un start-up care pentru unii funcționează foarte bine poate deveni o povară pentru alții. Când ai un buget limitat, opțiunile scad și mai mult. Din fericire, există și idei de business pe care le poți dezvolta de acasă, cu bani puțini.

1. Secretariat virtual

Dacă ești o persoană organizată și care poate face mai multe activități într-un anumit interval de timp, atunci secretariatul virtual este o idee de afacere bună pentru tine. Ai nevoie de accesorii, mobilier de birou și o conexiune bună la internet. Secretariatul virtual include multe activități, de la organizarea datelor la cercetare online, comenzi, programarea unor întâlniri, comenzi, etc. La început, până îți găsești clienți, este bine să păstrezi tarifele la un nivel sub nivelul pieței. Pe măsură ce îți construiești o reputație bună, poți crește prețul serviciilor.

2. Fotografie de stoc

Fotografia de stoc este un domeniu care a luat amploare în ultimii ani, pentru că afacerile au nevoie de promovare în online, iar orice conținut necesită și fotografii relevante, de calitate. Chiar dacă există site-uri cu fotografii care pot fi folosite la liber, pentru cele mai bune trebuie să plătești. Dacă te pricepi la fotografie și ai un aparat DSLR bun, îți poți face o firmă axată pe acest domeniu. Pentru a avea succes, studiază piața și caută nișele pentru care nu există destule poze gratuite. De exemplu, te poți axa pe anumite produse, ca fotoliile de masaj sau interfoanele, ori pe anumite activități, ca gamblingul digital.

Pe lângă abilitățile de fotograf, trebuie să ai și cunoștințe de editare foto. Doar astfel poți pune în valoare imaginile, astfel încât clienții să vrea să le cumpere. Poți vinde fotografiile de pe propriul site sau prin intermediul unui site de stock photos. În cel de-al doilea caz vei obține un procent din vânzări, nu toată suma, dar vei avea mai mulți clienți.

3. Servicii de marketing digital

Daca nu ai bani, dar ai pricepere în acest domeniu, o firmă de marketing digital se dovedește o idee inspirată. Există cursuri, inclusiv online, care te transformă în profesionist. Reține însă că marketingul digital evoluează permanent, așa că va trebui să ții pasul cu toate noutățile. Prin urmare, o astfel de afacere este potrivită doar pentru persoanele cărora le place să învețe tot timpul.

4. Dropshipping

Dropshipping este o ramură a vânzărilor care presupune vânzarea unor lucruri online fără a le stoca. Spre deosebire de vânzările afiliate, utilizatorul rămâne pe site-ul tău când apasă butonul de achiziționare. Înainte de a porni activitatea trebuie să închei contracte cu furnizori. Aceștia vor trimite marfa clienților, în schimbul unui comision. Tot ce trebuie să faci tu este să te concentrezi pe interfața magazinului online, pe experiența pe care o oferă și pe promovare. Este important să alegi o nișă pe care concurența nu este atât de acerbă sau pe care te poți distinge. De asemenea, trebuie să te asiguri că livrarea comenzilor se face în timp util. Mulți furnizori provin din China, iar întârzierile în lanțul de transport îți pot afecta credibilitatea și, implicit, profitul. Ideal este să găsești furnizori mai apropiați, chiar locali.

Antreprenoriatul acasă nu este doar un vis frumos. Îl poți transforma în realitate dacă alegi ideea potrivită.