La Mobile World Congress 2016 de la Barcelona am descoperit că firma Fyusion care deține rețeaua socială Fyuse, fondată de Radu Rusu, a intrat cu softul lor pe piața telefoanelor mobile. La standul Alcatel, modelul Idol 4S este primul telefon din lume care vine cu funcția Fyuse preinstalată în camera sa. Astfel, ea poate realiza imagini panoramice care pot fi vizualizate prin înclinarea telefonului.
Alcatel Idol 4 și Alcatel Idol 4S sunt niște telefoane relativ obișnuite, de la un producător care a rămas doar cu numele, terminalele venind pe filieră chinezească. Device-urile sunt telefoane de 5,2 și 5,5 inci, cu ecrane Full HD, respectiv Quad HD, care atunci când vor fi cumpărate vor sosi cu o cască de realitate virtuală în pachet. Ele se încadrează în trendurile apărute la MWC 2016, când aproape toți producătorii au venit cu astfel de dispozitive. Acest focus pe realitatea virtuală face normală și includerea Fyuse în cadrul dispozitivelor, pentru că imaginile făcute cu ajutorul aplicației pot fi apoi studiate cu o cască de VR.
Telefoanele au sistemul de operare Android M, un magazin de aplicații pentru realitate virtuală și camere de 13, respectiv 16 megapixeli.
Fyuse, fotografia dincolo de static
Fyuse e o aplicație creată de echipa condusă în Statele Unite de românul Radu Rusu.
„Scopul nostru este să facem din Fyuse o platformă, un strat nou care să îmbunătățească internetul actual. În acest moment, internetul este creat din reprezentări bidimensionale – fotografii și videoclipuri. E stupid, pentru că ele sunt mai vechi decât internetul și calculatoarele“, spunea Radu Rusu într-un interviu pentru start-up.ro.
Prima variantă a aplicației a fost un fel de Instagram, dar cu imagini în mișcare, care pot fi analizate prin înclinarea telefonului. Tehnologia este proprie Fyuse, iar scopul este să aibă mai multe date despre imagini decât dimensiunea bidimensională de acum. Așadar, explica Radu Rusu, nu e vorba doar de o panoramă în mișcare, ci de o tehnologie nouă.
Rețeaua socială a fost practic un antrenament pentru Fyuse, care nu dorește să se bată cu Facebook sau Instagram, ci să introducă această tehnologie în cât mai multe dispozitive, mai ales că în 2016 realitatea virtuală este în trend.
„Ne pregătim de o lansare în China, pe o piață foarte greu de penetrat. Vom face asta cu un partener care va avea aplicația noastră preloaded pe telefon. Practic, va apărea un telefon nou care va avea Fyuse embedded în aplicația de cameră. Utilizatorii vor putea crea content rapid și îl vor putea salva în galeriile proprii“ , explica în august 2015 Radu Rusu pentru start-up.ro. Acum, la Barcelona, am aflat că partenerul este Alcatel.
Fyuse are un avantaj pe care alte rețele sociale, după cum spune Radu Rusu – poate să măsoare interacțiunea efectivă a utilizatorilor cu o anumită postare. De exemplu, pe Vine, interacțiunile se măsoară în loops, adică de câte ori a fost văzut un videoclip în serie. Dar pe Vine lucrul acesta poate fi făcut dacă lași un telefon pe masă ca să meargă încontinuu. De asemenea, pe Facebook videoclipurile pornesc automat, iar Like-ul și Share-ul sunt indicatori imperfecți.
„Noi am găsit un KPI specific Fyuse – tilts. Adică de câte ori cineva a înclinat telefonul ca să studieze o fotografie. Lumea se uită la ele încontinuu. Fyuse-uri cu zecii de mii de like-uri au milioane de tilts. Asta poate să facă diferența pentru a măsura eficiența și conversiile“, explică Rusu.