ASUS recunoaște asta și crede că în 2023 o potențialul pieței de creatori de conținut, care au nevoie de laptop-uri performante, ar ajunge la 2 milioane de unități. Pentru a cuceri acest segment de public, ASUS aduce laptop-uri ușoare și subțiri, dar cu procesoare mai puternice, ce ar putea fi ținute în frâu de un sistem de răcire performant și cu display-uri OLED pentru editare foto, video și consum media.

Cei de la ASUS recunosc că nu toți care cumpărau laptop-uri de gaming le foloseau pentru jocuri, ci pentru muncă, fie că e vorba de editare video, design sau programare.

Potrivit unui sondaj realizat de Kantar în 2019 în 10 țări, performanța unui laptop este cea mai importantă, urmată de autonomia bateriei, calitatea display-ului și calitatea construcției.

Pentru aceștia, ASUS introduce procesoarele Intel Core i7 din seria H, a 12-a generație, care sunt mai performante decât cele din generația 11-a, iar datorită eficienței autonomia este similară.

De exemplu, Intel Core i5-12500H este de 2,5 ori mai performant decât echivalentul de anul trecut, Intel Core i5-1135G7. Orice plus de performanță va fi binevenit, în condițiile în care, conform sondajului, un utilizator își folosește în medie un laptop timp de 4-7 ani.

Interesant este că aceste procesoare mai performante nu vor fi rezervate doar modelelor high-end. De exemplu, ASUS aduce procesoare din seria Intel H45, cu o putere de 45 de wați, și pe modelele Vivobook X sau Vivobook S, modele entry și main stream. Compania taiwaneză promite nu doar că Vivobook X1503 (45W) va fi mai performant decât Vivobook X513 (28W), dar și mai rece la atingere datorită unui sistem de răcire mai robust format din două heatpipe-uri.