Numărul micilor producători locali (din domenii precum agricultură, fashion, servicii etc.) care au accesat serviciile și soft-urile CIEL România s-a majorat cu 39%, în 2021 în comparație cu 2020, conform unei analize referitoare la profilul clienților care au ales să se lanseze în afaceri în 2021, realizate de CIEL România, unul dintre cei mai importanți producători de software pentru antreprenori.

”Toate studiile de piață din ultimii doi ani arată că în pandemie a crescut semnificativ apetitul românilor pentru produse și servicii locale, și de asemenea apetitul pentru retailul online. Consumatorii români au devenit atenți la calitate, au preferat produse sănătoase, au consumat mai multe legume și fructe din producția locală. Pe lângă dificultățile retailerilor legate supply-chain, care au accelerat trendul de consum local, a apărut și un curent de social involvement, de implicare socială, pentru a sprijini afacerile românești. Acest lucru s-a văzut și în structura start-up-urilor pe care le-am echipat anul trecut cu softurile noastre, iar tendința se va menține și în 2022”, declară Roxana Epure, Managing Partner CIEL România.

Aproape 40% dintre tinerii români din generația Z intenționează să își deschidă o afacere, conform unui studiu derulat la sfârșitul anului trecut (de Insights PulseZ). În Top 5 domenii în care tinerii generației Z și-ar deschide afaceri sunt: HoReCa (35%), imobiliare (21%) comunicare și marketing (20%) artă și cultură (18%) servicii (18% - contabilitate, banking, comunicații, avocatură).

”Antreprenorii sunt din ce în ce mai tineri și mai bine informați, iar cei care intră acum în business au șanse duble de succes față de acum zece ani datorită faptului că deschid afaceri complet digitalizate. În urmă cu 10 ani nu vedeam start-up-uri echipate cu soft înainte să înceapă activitatea propriu-zisă. Suntem foarte mândri că vedem schimbarea aceasta și că afacerile românești au șanse mult mai mari de succes când planul de business este susținut de cifre, previziuni și procese clare și organizate. În plus, România este avantajată din punct de vedere al costurilor digitalizării, care sunt foarte accesibile”, declară Roxana Epure, Managing Partner CIEL România.

De asemenea, ea mai remarcă și faptul că un procent semnificativ dintre noii antreprenori sunt foști angajați în corporații, care au avantajul competitiv că sunt deja obișnuiți să lucreze cu cifrele, procedurile și previziunile generate de softuri, iar ca antreprenori, adoptă același mod de lucru.

CIEL contribuie constant la creșterea mediului de afaceri din România și, pe lângă produse gratuite, le oferă start-up-urilor și profesioniștilor aflați la început de drum și prețuri speciale, reduse cu 50%, la cele peste 20 softuri și programe din portofoliul companiei.

”Costurile pornesc de la 10 euro pe lună sau puțin peste 100 de euro pe an. Este o investiție foarte mică pentru un soft care îți susține activitatea și îți scade timpii administrativi la jumătate, cu automatizări și alte funcționalități care simplifică munca, precum facturare, management stocuri, inventar realizat din trei click-uri, ba chiar API-uri care aduc comenzile de pe site. Când ai unul sau doi angajați, îți permiți să îți digitalizezi afacerea. Începi cu un soft pe măsura ta și când ai nevoie de altul mai performant, faci pasul următor și tot așa. Cu ajutorul acestor softuri, anxietatea scade, deoarece știi ce urmează, și nu mai poți lucra apoi fără”, adaugă Roxana Epure.

Din analiza CIEL a mai rezultat că antreprenorii români se ghidează foarte mult din perspectiva consumatorului care resimte o lipsă sau care vede o oportunitate la care altcineva nu s-a mai gândit. Start-up-urile care fac scale-up cel mai rapid rămân cele din IT și din producție.