Valoarea brandului Banca Transilvania a crescut la 460 milioane USD (de la 441 milioane USD, în 2021).

De asemenea, forța brandului Banca Transilvania (Brand Strength Index) a înregistrat o creștere de 19% față de 2021, intrând în teritoriul AAA+ și clasând BT în top 10 global (banking) la acest indicator.

Brandul Banca Transilvania a intrat în acest clasament în 2018 (poziția 486), cu o valoare de 174 milioane USD. Evoluția este următoarea: urcare cu aproape 50 de poziții (2019), +100 de poziții (2020), iar în 2021 a ajuns pe locul 302 de pe 339.

Brand Finance calculează forța unui brand printr-un index BSI (Brand Strength Index), ținând cont de trei piloni: Brand Investment (investiția în brand, mixul de marketing), Brand Equity (indicatori de brand în rândul consumatorilor și altor stakeholderi) și Brand Performance (performanța financiară a brandului), la final rezultând un punctaj de maxim 100, transformat într-un sistem de rating (de exemplu, un brand cu scor BSI 90-100 primește rating AAA+).

Valoarea brandurilor celor mai mari bănci din lume a scăzut cu 2% la începutul lui 2020 și cu 4% în 2021, din cauza incertitudinilor economice și a ratelor dobânzilor. Situația a fost exacerbată de pandemie, care a dus la profituri mai mici și rate ale dobânzilor scăzute.

Cu toate acestea, pe măsură ce pandemia a fost administrată mai bine de guverne și națiunile s-au adaptat, economiile și-au revenit în ultimul an. Așadar, pierderile au fost mult mai mici decât cele care au fost preconizate de experții din industrie. De asemenea, digitalizarea și intervenția guvernelor a dus la o profitabilitate mai mare decât cea așteptată în 2021.

Brand Finance Banking 500 2022 Preview by start-up.ro on Scribd