Pentru a ajuta companiile să recruteze mai eficient, LinkedIn a publicat un nou studiu Gender Insights Report, rezultatele căruia se bazeză pe miliarde de interacțiuni de la companii și candidați, până la recrutori și angajați.
Iată care sunt cele mai importante concluzii în ceea ce privește angajații bărbați și femei, mai ales atunci când vine vorba despre căutarea unui loc de muncă.
Bărbații și femeile sunt interesați de joburi și oportunități de carieră aproximativ în aceeași măsură - 90% dintre bărbați și, respectiv, 88% dintre femei.
Sunt mai puține șanse ca femeile să aplice pentru posturi vacante decât bărbații, discrepanța fiind de 20%. Unul dintre motivele care ar explica această diferență este faptul că femeile tind să aplice la un job numai atunci când sunt convinse că îndeplinesc 100% dintre calificările din fișa postului, în timp ce limita bărbaților este la 60%, conform unui studiu realizat de LinkedIn.
De asemenea, sunt cu 26% mai multe șanse ca bărbații să ceară o recomandare pentru locul de muncă pe care și-l doresc.
Atât bărbații, cât și femeile consideră că pachetul salarial și beneficiile sunt cele mai importante informații din descrierea unui loc de muncă, în proporție de 68% și, respectiv, 58%. Acest criteriu este urmat de abilitățile necesare; responsabilitățile zilnice sunt considerate importante de 50% dintre femei și 41% dintre bărbați; cel de-al treil aspect luat în considerare fiind cultura companiei.
În ceea ce privește comportamentul recrutorilor, studiul arată că sunt cu 13% mai puține șanse ca aceștia să dea click pe profilul unei femei care apare în rezultatele căutărilor.