„În pofida faptului că percep mediul economic ca fiind nefavorabil, 45% dintre antreprenori plănuiesc să își dezvolte afacerile în urmatoarele 12 luni.”, a declarat Anca Ungureanu, Director Identitate și Comunicare în cadrul UniCredit Bank.

Principalele concluzii ale studiului asupra antreprenorilor din industrii creative sunt următoarele:

Doar 10% dintre cei intervievați consideră că actualul context economic le este prielnic, 45% dintre antreprenorii intervievați iau în considerare extinderea afacerii în viitorul apropiat. 9 din 10 respondenți consideră că volatilitatea cadrului legislativ le poate afecta negativ dezvoltarea afacerii.

Taxele sunt o problemă

Principalele bariere în calea dezvoltării afacerilor din industrii creative sunt: taxele ridicate (70%), condițiile economice (57%), problemele de cash flow (46%).

În privința finanțarii, principalele dificultăți de care se lovesc antreprenorii sunt procedurile greoaie din programele publice de finanțare (47%), reticenţa față de împrumuturi (30%) și lipsa garanțiilor (26%). Dificultatea procedurilor de obținere a finanțării din programe publice reprezinta cel mai întâlnit obstacol.

Peste 50% dintre antreprenori consideră că le este necesară finanțarea prin fonduri europene. 1 din 2 afaceri creative își dorește servicii bancare online (internet/ mobile banking, plăți online). Ccele mai utile instrumente financiare sunt online/mobile banking-ul și auto-finanțarea, iar cele mai utilizate servicii financiare sunt cardurile și internet/mobile banking-ul, urmate de plăți online și pachetele de cont curent.

Entuziasmul e important

Peste 65% dintre antreprenori intenționează să facă angajări în următorul an, iar dintre aceștia, majoritatea își doresc să recruteze angajați cu normă întreagă.

Cele mai importante criterii de recrutare sunt entuziasmul și implicarea (extrem de importante pentru 55% dintre antreprenori). Acestea sunt urmate de potrivirea culturii organizaționale cu personalitatea candidatului (35%) și personalitatea candidatului (30%). Experiența în domeniu este extrem de importantă pentru 17% dintre antreprenori, iar educația pentru doar 7%.

Photo by Tim Mossholder on Unsplash

Barometrul Minților Creative Rezultate Studiu by Vlad Andriescu on Scribd