În activitatea de creditare retail, BCR a acordat credite noi pentru persoane fizice și microîntreprinderi de 9,5 miliarde de lei în 2022, pe fondul unor vânzări de credite ipotecare mai mari cu 20,7% an pe an.

Stocul de credite ipotecare acordate în moneda locală s-a majorat cu 10,6% an pe an, în timp ce stocul de credite de consum negarantate (inclusiv carduri de credit și descoperit de cont) a crescut cu 5,7% an pe an la data de 31 decembrie 2022.

În activitatea de creditare corporate, BCR a aprobat credite noi pentru companii în valoare de 15,6 miliarde de lei în 2022, cu 65% mai mult decât în 2021, dintre care o treime sunt destinate investițiilor. A fost înregistrat un avans de 25,5% an pe an al stocului de finanțări corporate, datorită creșterilor semnificative pe toate segmentele de clienți.

Școala de Bani a continuat să organizeze sesiuni online și offline de educație financiară pentru adulți și copii, iar numărul total al celor care au participat în program a depășit 600.000.

INNOVX-BCR, programul dedicat afacerilor din tehnologie, a ajuns la 152 de companii accelerate, din 2.054 de aplicanți la program.

În plus, în 2022, InnovXBCR a lansat și finalizat primul program dedicat fondurilor de investiții de tip capital venture (VC), din CEE.

Șase din cele 14 echipe participante în program au devenit alumni și urmează să deschidă fonduri de investiții de tip venture capital, pentru a investi 155 de milioane de euro în următorii ani în startup-uri de tehnologie din Europa Centrală și de Est, cu accent pe piața românească.

”În 2022, am continuat să fim alături de clienții noștri și să oferim soluții pentru a ne adapta noilor realități economice prin decizii informate, în timp ce Școala de Bani, programul nostru de educație financiară, a ajuns la 600.000 de oameni. Am încurajat comportamentul responsabil în relația cu banii și finanțările predictibile, prin creditare în lei, cu rate fixe împreună cu asigurare de viață și venit, așa cum am făcut-o constant în ultimii ani”, spune Sergiu Manea, CEO-ul BCR.

BCR, rezultate pe scurt:

  • Portofoliul total de credite nete acordate clienților de Banca Comercială Română (Grupul BCR) a crescut cu 15,6% an pe an la 31 decembrie 2022.
  • Credite nou acordate în valoare de 9,5 miliarde de lei în 2022 către persoane fizice (credite ipotecare și de consum) și microîntreprinderi.
  • Peste 202.000 finanțări pentru persoane fizice, dintre care 130.000 de clienți au accesat un credit de nevoi personale și 11.000 de familii au achiziționat o locuință prin credit ipotecar de la BCR.
  • BCR a aprobat credite noi corporate în valoare de 15,6 miliarde de lei în 2022, dintre care o treime sunt destinate investițiilor. Numai pentru sectorul IMM, stocul de finanțări a crescut cu 22,9% an pe an.
  • În același timp, stocul de credite acordate microîntreprinderilor a crescut cu 40,5%.
  • Peste 6.500 de companii, care creează mai mult de 360.000 de locuri de muncă, au fost finanțate de BCR doar în 2022.
  • 1.600 de microîntreprinderi și 32 de ONG-uri au fost finanțate de către BCR Social Finance. Astfel, au fost susținute 250.000 de persoane și 5.500 de locuri de muncă.

Digitalizare accelerată:

  • 2,14 milioane de utilizatori ai ecosistemului digital George (internet banking și mobile banking), dintre care 1,64 milioane sunt utilizatori ai aplicației George mobile, cu o creștere de 22% an pe an.
  • 62% din totalul produselor BCR (deschidere de cont curent, credite ipotecare și de consum, cont de economii, depozite, asigurări și produse investiționale) sunt acordate pe flux 100% digital.
  • Utilizatorii George au posibilitatea să aplice digital pentru investiții recurente 100% online, atât în fondurile naționale, cât și internaționale, prin produsul Capital Plan. Clienții care sunt deja utilizatori ai platformei de brokeraj BCR Broker își pot gestiona direct din George portofoliul investițional.
  • Clienții BCR pot alege între șapte produse de protecție și asigurare disponibile pe flux 100% digital. Aproximativ 180.000 de clienți au achiziționat un astfel de produs de la momentul disponibilității acestora în George.
  • Aproximativ 130.000 de companii înrolate în George pentru afaceri, ecosistemul digital unic în România, care asigură o ofertă integrată de Digital Onboarding, Digital Overdraft și Multiprofile – autentificare unică pentru operațiuni de business și personale. În 2022, peste 60% dintre clienții eligibili și-au deschis relația cu banca prin Digital Onboarding, iar 65% dintre liniile de credit standard pentru clienții microîntreprinderi au fost acordate prin Digital Overdraft, însemnând peste 1.446 companii finanțate.
  • Integrarea digitală a continuat și în zona de contact center, iar chatbot-ul ADA, asistentul virtual BCR, disponibil pe www.bcr.ro/ADA, este unul dintre instrumentele de comunicare cu clienții. ADA a purtat peste 513.000 de conversații, iar în aproximativ 35% dintre acestea a oferit informații personalizate fără intervenție umană, doar prin self service.