Clarke Energy România este reprezentanța locală a uneia dintre cele mai mari companii din industria energetică la nivel global, specializată în proiectarea, instalarea și mentenanța echipamentelor de producere a energiei electrice și termice, precum și a altor soluții de producere și stocare a energiei electrice.

Bento va implementa produsul software propriu, Bento Field Service Management (Bento FSM), în cadrul Clarke Energy România. Sistemul va automatiza procesele operaționale de teren ale companiei.

Acțiunile BENTO vor debuta pe piața AeRO a Bursei de Valori București în data de 16 martie 2022.

”Încă de când ne-am anunțat intenția de listare pe piața AeRO a Bursei de Valori București am menționat că unul dintre diferențiatorii noștri în ecosistemul de tehnologie din România este legat de portofoliul de produse software proprii. Bento FSM este un astfel de produs, noi fiind unicul producător din România a unei astfel de soluții. Deși sistemul a fost implementat în ultimii ani, în cadrul unor proiecte de anvergură, la companii locale și multinaționale, implementarea la Clarke Energy România marchează primul proiect Bento FSM în afara sferei tradiționale de utilități. Echipa Bento implicată în acest proiect este una multidisciplinară, formată din analiști de business, manageri de proiect, dezvoltatori, testeri, precum și o echipă de suport, rolul acestora fiind de a implementa o soluție personalizată și adaptată nevoilor specifice ale activității Clarke Energy în România,” a declarat Vlad Bodea, co-fondator Bento.

Clarke Energy România are o rețea extinsă de ingineri de service de teren, rolul acestora fiind acela de a asigura funcționarea optimă și continuă a echipamentelor. Până în prezent, Clarke Energy România a instalat peste 60 de motoare pe gaz INNIO Jenbacher, urmând ca până la sfârșitul anului viitor să ajungă până la 100 de unități livrate pe teritoriul țării. Compania oferă clienților suport post-vanzare și servicii de mentenanță în baza unor contracte pe termen lung sau la cerere.

Prin implementarea soluției Bento FSM, activitățile inginerilor de service din cadrul Clarke Energy România vor fi automatizate, implementarea unui astfel de sistem fiind primul pas spre eficientizarea acestor operațiuni. Aceștia vor putea să gestioneze cu acuratețe stocurile de piese folosite și să transmită în timp real informațiile colectate din teren, pe baza unor proceduri de lucru standardizate folosite și la nivel internațional, în întregul grup din care face parte Clarke Energy România.

”Având în vedere specificul companiei noastre, cu o forță de muncă distribuită pe teritoriul României, asigurând servicii diverse, precum instalare, service, mentenanță, înlocuire piese pentru un număr în creștere de proiecte, am considerat că prin digitalizare putem optimiza semnificativ procesele operaționale din cadrul companiei noastre. Am ales o companie românească, Bento, cu o soluție proprie deoarece ne-au convins încă din faza de prezentare, că au înțeles business-ul nostru, fluxurile de lucru specifice și că soluția de FSM acoperă în totalitate cerințele noastre. Cu ajutorul consultanților Bento și cu implicarea noastră directă urmărim implementarea unei soluții complexe care mai apoi să fie implementată și în cadrul celorlalte companii din grup,” a declarat Mihaela Văcăruș, Director Comercial al Clarke Energy România.

Ulterior procesului de implementare, Bento va asigura servicii de suport tehnic, mentenanță, monitorizare și prevenție prin intermediul unei echipe dedicate clientului. Bento și Clarke Energy România au în vedere și posibilitatea implementării acestei soluții și în cadrul celorlalte companii din cadrul grupului în viitorul apropiat. În prezent, în Clarke Energy România nu este implementată o soluție de workforce mangement versatilă și completă care să acopere specificul acestui business.

În noiembrie 2021, Bento a atras peste 13 milioane de lei de la investitori prin intermediul unui plasament privat încheiat cu succes. Cu capitalul atras, Bento are în plan să accelereze dezvoltarea companiei atât pe verticală cât și pe orizontală, prin extinderea portofoliului de clienți și consolidarea produselor software proprii. De asemenea, compania urmărește și extinderea canalelor de vânzare și marketing pentru promovarea acestor produse în Europa de Est prin stabilirea de parteneriate cu companii locale din piețele respective.