Astfel, un număr tot mai mare de companii deschid poziții pentru stagiari în această perioadă, cele mai multe dintre ele în domenii precum HR, contabilitate, vânzări, IT și inginerie.

Pe platforma de recrutare BestJobs mai sunt disponibile, de asemenea, poziții în marketing și producție, alături de programe de internship 360, menite să familiarizeze stagiarii cu mai multe arii dintr-o companie, precum Consumer Experience, Key Accounts, Brand Retail, Commercial Strategy, Call Center & Remote Activation, IT, Manufacturing, HR, Marketing & Digital.

Pentru studenți, internship-ul reprezintă o oportunitate de a adăuga experiență la CV, de a se familiariza cu domeniul în care și-au făcut studiile și de a observa dinamica activității în cadrul unei companii. Numai în ultima lună, nivelul aplicărilor au fost de 10 la 1. Mai exact, 10 candidați se bat, în medie, pentru fiecare poziție de internship deschisă, conform datelor înregistrate în ultima lună în platformă.

Companiile care au creat cea mai mare competiție între candidați, conform numărului de aplicări din ultima lună, au fost Unicredit (București), Enel (București și Timișoara), PayU (București), Thales Systems România (București) și Yazaki Component Technology SRL (Timișoara).

Orașele în care studenții au avut parte de cele mai multe oportunități de înrolare într-un program de internship au fost București, Timișoara, Constanța, Arad și Iași. Poziții disponibile sunt și în localități precum Gearmata, Vălenii de Munte, Urlați, Agigea și Vatra Dornei.

Majoritatea programelor de internship disponibile au câte 2 sau 3 poziții deschise, iar 10% dintre ele oferă peste 20 de locuri în companie.

Pe lângă stagiile care urmăresc doar instruirea colegilor temporari cu privire la activitățile operaționale ale companiei și nu cer cunoștințe în afara celor de bază, unele programe de internship au avut și anumite criterii de selecție, cum ar fi cunoașterea unei limbi străine, cele mai căutate fiind engleza, franceza, germana și italiana.