„Judecând după rezultatele pe care le-am avut până în prezent, nu exista nicio îndoială că Black Friday s-a impus ca un eveniment de referință pentru comerțul electronic. Și, deși am știut că anul acesta va fi diferit, având în vedere contextul complex și complicat, predicțiile noastre confirmă schimbarea semnificativă a comportamentului consumatorilor față de plata cu cardul online, raportat de PayU în diverse comunicări”, declară Elena Gheorghe, Country Manager PayU România.
Black Friday 2020 - Comportamentul cumpărătorilor
Estimările PayU arată că valoarea coșului de cumpărături plătit în rate va fi mai mare cu 65% față de valoarea coșului mediu de cumpărături.
În plus, plata cu un singur click va reprezenta aproximativ 50% din tranzacțiile plătite online pentru întreaga zi, față de rata de 34% înregistrată în anul precedent.
Produsele care fac plata online mai confortabilă au contribuit și ele la popularizarea acestei metode, împreună cu campaniile de educare dezvoltate alături de comercianți. Cumpărătorii noi au descoperit că pot plăti cu un singur click, dacă își salvează cardul pe platforma comercianților și, de asemenea, că își pot primi banii înapoi în maxim 30 de minute după confirmarea returului, prin intermediul Instant Money Back, un produs unic în Europa.
„Black Friday continuă să fie cel mai important eveniment de cumpărături al anului, chiar dacă suntem martorii unui context atipic. Cu toate acestea, când vine vorba de comerț electronic și cumpărături online, acest context a contribuit la creșterea încrederii din partea consumatorului în tranzacțiile și plățile online, care s-au dovedit a fi mai sigure nu numai din punct de vedere financiar, ci și din punct de vedere al sănătății individuale și colective. Cea mai importantă confirmare pentru noi vine din faptul că, în ultimele luni, s-au salvat peste 1 milion de carduri noi pe platformele comercianților noștri, astfel încât plata să se poată realiza cu un singur click”, adaugă Elena Gheorghe.
Comerțul electronic transfrontalier, dezvoltare stabilă
Ținând pasul cu tendința stabilită în anii precedenți, cumpărătorii din întreaga lume vor continua să aleagă comercianții locali, în timp ce românii își vor extinde căutarea produselor preferate pe platformele transfrontaliere.
Similar cu 2019, aproximativ 10% din totalul plăților online de Black Friday este de așteptat să fie reprezentat de tranzacții efectuate cu un card emis în altă țară.
„În ceea ce privește comerțul electronic transfrontalier, 2020 nu diferă de anii precedenți, prognozele noastre arătând o tendință constantă, ceea ce indică faptul că magazinele online românești devin din ce în ce mai aclimatizate cu cumpărătorii internaționali și sunt dispuși să își desfășoare activitatea transfrontalier. Suntem bucuroși să facilităm acest proces ”, conchide Elena Gheorghe.
Comercianții care participă la Black Friday 2020
Pentru a-i ajuta pe comercianții români să își extindă afacerea transfrontalier, PayU a dezvoltat platforma globală PayU HUB. Prin integrarea unică cu interfața API, comercianții au acces la 2,5 miliarde de potențiali noi clienți pe piețele cu o creștere accelerată din Asia, Europa Centrală și de Est, Orientul Mijlociu, India, Africa și America Latină. Din experiența PayU, comercianții români încep să-și extindă afacerea transfrontalier. Cei care au făcut deja acest pas au înregistrat vânzări care au contribuit și cu 50% la cifra lor de afaceri. Ca răspuns la tendința în creștere a vânzărilor transfrontaliere în comerțul electronic, PayU și-a extins recent gama deja bogată de metode de plată locale pe care le-a oferit până acum în Europa Centrală și de Est (Polonia, Republica Cehă, Slovacia, România), adăugând soluții locale populare în Europa de Vest, astfel încât accesarea piețelor occidentale să fie cât mai facilă.
Comercianții din portofoliul PayU care vor participa la ediția din acest an de Black Friday includ Altex, Elefant, eMAG, FashionDays, Flanco, F64, iStyle, Jysk, PC Garage, Vivre și alții.