Pentru cel mai important eveniment de cumpărături al anului, PayU preconizează o creștere de aproximativ 15% a numărului de tranzacții cu plata online, ceea ce confirmă încă odată interesul românilor pentru acest eveniment, care a intrat într-o etapă de maturizare pe plan local.

Menținerea trendului ascendent al tranzacțiilor online se datorează încrederii consumatorilor de a achiziționa în ziua de Black Friday nu doar produse din categorii vedetă precum IT&C sau fashion, ci și din alte categorii, mai noi pentru online, precum cafea, parfurmuri&cosmetice, jucării, servicii medicale sau pachete turistice, așa cum s-a putut observa în anul precedent.

Așa cum s-a remarcat și în anii trecuți, Black Friday reprezintă pentru comerțul online momentul din an când se pot observa cu exactitate preferințele sau comportamentul românilor în materie de achiziții și plăți online, iar pentru a le adresa cât mai bine, în acest an, comercianții s-au pregătit cu reduceri din categorii de produse cât mai variate.

Creșterea diversității produselor aflate în oferta de Black Friday 2022 este posibilă și ca urmare a dezvoltării segmentului de business de tip marketplace, unde tot mai mulți comercianți, care nu aveau un site propriu sau operau strict în mediul offline, au înțeles că se pot înrola relativ ușor, având astfel acces la un nou canal prin care atât vânzarea, cât și procesele operaționale sunt rapide și optimizate de către furnizorul de marketplace.

“În ediția precedentă a Black Friday, plata cu un singur click a reprezentat 62% în portofoliul PayU, această pondere fiind posibilă datorită salvării cardului de către cumpărători în sistemul PayU sau Google Pay, pentru a realiza o achiziție și, implicit, o plată online, rapid și simplu, fără să completeze datele de pe card la fiecare nouă tranzacție. Și pentru evenimentul de anul acesta îi încurajăm pe cumpărători să își salveze din timp cardul în sistemul PayU sau Google Pay mai ales că, prin salvarea acestuia, pot beneficia și de rambursarea rapidă a banilor, vizibili în cont în mai puțin de 30 de minute de la confirmarea returului, beneficiu unic în Europa, oferit de către PayU”, a adăugat Elena Gheorghe, Country Manager, PayU România.

67% plată cu un singur click de Black Friday

Plata cu un singur click va reprezenta aproximativ 67% din totalul tranzacțiilor plătite în ziua de Black Friday 2022, cu o creștere anuală de 8%, și se estimează că valoarea medie a achizițiilor cu plata în rate se va dubla față de o zi obișnuită. Acest trend este susținut și anul acesta de campaniile cu rate extinse pregătite de băncile emitente, împreună cu comercianții.

Ca și în anii precedenți, cumpărătorii din întreaga lume vor continua să aleagă comercianții locali, în timp ce românii își vor extinde căutarea produselor preferate pe platformele transfrontaliere. Astfel, similar cu 2021, este de așteptat ca aproximativ 9% din totalul plăților online de Black Friday să fie reprezentat de tranzacții efectuate cu un card emis în altă țară, o tendință de altfel constantă în ultimii ani, ceea ce ne indică o obișnuință a clienților din afara țării de a urmări ofertele disponibile în această zi la comercianții din România.

Pentru a-i ajuta pe comercianții români să își extindă afacerea transfrontalier, PayU a dezvoltat platforma globală PayU HUB. Prin integrarea unică cu interfața API, comercianții au acces la miliarde de potențiali noi clienți pe piețele cu o creștere accelerată din Asia, Europa Centrală și de Est, Orientul Mijlociu, India, Africa și America Latină.

Comercianții din portofoliul PayU care vor participa la ediția din acest an de Black Friday includ Arabesque.ro, Altex.ro, Elefant.ro, eMAG.ro, F64.ro, FashionDays.ro, Flanco.ro, Flip.ro, iStyle.ro, Jysk.ro, Noriel.ro, Pcgarage.ro, Quickmobile.ro, Studio Moderna, tazz.ro, Vivre.ro, Vodafone.ro și alții.