UPDATE - Taxa pentru Bolt a urcat la 0.6 lei pe minut la o săptămână după ce au venit pe piață.


Bolt a dezvoltat serviciul de trotinete electrice în mai multe țări din Europa și îl va aduce și în București. În momentul de față serviciul este disponibil în aplicația Bolt, în partea dreaptă sus. Astfel, se deschide o hartă unde îți este arătată harta și limitele acesteia, între care te poți deplasa cu trotinetele.

Ele pot fi deja închiriate și momentan costul 0,10 lei pe minut, mult sub ceilalți rivali de pe piață. Dacă vrei să rezervi o trotinetă, o poți face timp de 10 minute cu 50 de bani pe minut.

În România te poți deplasa legal cu trotinetele electrice pe piste amenajate sau pe străzile unde viteza maximă nu depășește 50 de kilometri pe oră. În București avem diverse servicii, precum Lime, Wolf-e sau Melc, iar Bolt se adaugă acestei flote extinse de vehicule alternative de transport.

După ce ai deblocat scuterul te poți deplasa prin oraș, iar ulterior să îl lași bine, undeva unde nu încurcă traficul și acolo unde ești în interiorul hărții. Bolt a lansat cu o hartă relativ limitată momentan, neacoperind mare parte din București, pentru a controla operațional trotinetele. Plata pentru cursele cu trotinetele se realizează cu același card pe care l-ai introdus în aplicația de ridesharing.

Trotinetele vor fi amplasate în centrul Bucureștiului, în hub-uri de transport și în alte locuri frecventate precum Piața Unirii, Cișmigiu, Piața Romană, Piața Universității, zona Pipera-Aurel Vlaicu, zona Herăstrău. La sosire, utilizatorii pot să parcheze trotineta într-un loc sigur de pe stradă, de preferință lângă un loc de parcare pentru biciclete. Trotinetele pot fi lăsate în centrul orașului, în zona marcată pe hartă, în aplicație. Dacă utilizatorul lasă trotineta în afara zonei desemnate, va fi amendat cu suma de 100 de lei.

În București, Bolt va folosi un model de trotinetă personalizat, cu viteza maximă de 25 km / h și care poate merge până la 40 km cu un ciclu de încărcare. Autonomia reală depinde de utilizare.

Cristian Sălceanu, Country Manager Bolt România, a declarat: „Lansăm trotinetele electrice în București pentru a oferi oamenilor un mijloc de transport individual, ușor de folosit, potrivit drumurilor scurte, intraurbane. Mulți dintre noi au revenit la serviciu și uneori avem nevoie să ne deplasăm pe distanțe scurte sau evitând traficul din ce în ce mai aglomerat. Trotinetele electrice vin astfel în completarea serviciilor de ride-hailing pe care le oferim. Recomandăm în continuare tuturor să urmeze indicațiile instituțiilor guvernamentale și ale autorităților de sănătate și să se deplaseze doar dacă au neapărată nevoie în această perioadă.”

Bolt a lansat trotinetele electrice în 21 de orașe, dar șeful companiei a declarat pentru publicația „Sifted” că zona aceasta nu e un business extraordinar de productiv. Markus Villig, fondatorul companiei, a spus în noiembrie 2019 că business-ul de trotinete e destul de nesustenabil, costisitor pentru lansare, iar trotinetele nu au o rezistență extraordinară pe piață. Dar are nevoie de acestea pentru un mix de transport alternativ, pe lângă mașini în aplicația de ridesharing.

Conform declarațiilor din decembrie, trotinetele au o durată de viață de 4-5 luni înainte să aibă nevoie de reparații capitale.

Bolt a primit o investiție de 100 de milioane de euro în luna mai și continuă să-și extindă toate segmentele de servicii, de la ridehailing la micromobilitate și livrare de produse alimentare, în Europa și Africa.

În prezent, Bolt își desfășoară serviciile de ridehailing în peste 150 de orașe din Europa și Africa.

Un interviu la București cu fondatorul Bolt, realizat de Oana Coșman, editor start-up.ro, puteți citi aici.

Înființată de Markus Villig, Bolt a fost lansată în 2013. Este una dintre platformele de transport care cresc cel mai repede în Europa și Africa, având printre investitori companii precum Daimler, Didi Chuxing, Korelya Capital, dar și pe Taavet Hinrikus, co-fondator al TransferWise.