Startup-ul britanico-român Brainient, fondat de antreprenorul Emi Gal, a fost vândut către Teads, o companie din domeniul reclamelor video. Startup-ul Brainient se ocupă cu reclamele interactive video și a fost fondat în 2009.

maxresdefault

Startup-ul Brainient a fost fondat în 2009 de Emi Gal și a crescut pe ideea că brandurile și publisherii pot crește engagement-ul unui video prin transformarea lor în reclame mult mai personalizate și interactive, după cum arată TechCrunch. Brainient se bazează pe un profil al utilizatorului în funcție de localizare, timpul de folosire a ecranului, oră, vreme și alte date contextuale.

Brainient strânsese din 2009 4 milioane de dolari investiții, inclusiv un Series A de 1,8 milioane de dolari în 2012. Potrivit TechCrunch, investitorii Brainient sunt mulțumiți cu acest exit și l-ar mai susține pe Gal într-un viitor startup, dacă dorește să mai deschidă o companie pe viitor. De asemenea, se pare că Brainient a refuzat oferte de 10-12 milioane de dolari pentru exit-uri.

Între timp, Emi Gal se va muta la New York, acolo unde-și are sediul Teads, pentru a-i ajuta pe piața din Statele Unite. Cu ajutorul resurselor Teads, Brainient vrea să-și dubleze echipa de programatori din România și să itereze noi și noi feature-uri pentru produs.

Despre Brainient

În echipa de management a Brainient erau trei români – Andrei Bărăgan (CTO), Cristina Pop (Financiar) și Mihai Iova (Creație) – și britanicul Jonathan Lewis (Comercial).

Brainient lucrează cu televiziuni din 12 țări, printre care Germania, Franța și Marea Britanie. Printre acestea se numără ITV, Channel 4, Channel 5, Dogan și Fox.

Într-un interviu pentru „The Guardian“, Emi Gal recunoștea că Brainient s-a născut dintr-un eșec. „Am vrut să construim un canal TV online, numit BrainTV. După un an, timp în care am construit un studio, am angajat prezentatori, editori și am produs numeroase emisiuni, ne-am dat seama că nu vom ajunge niciodată la o audiență destul de mare pentru a face bani“, își amintește el.

În plus, a recunoscut el, un avantaj a fost echipa de ingineri din România, care i-a permis să construiască un produs bun la un cost mult mai mic față de o echipă din Marea Britanie.

Mai multe informații despre Brainient poți afla în Storify-ul de mai jos.