Așa a apărut BrandMentions, un instrument prin care se monitorizează prezența online a businessurilor, un proiect dezvoltat de Răzvan Gavrilaș și echipa din spatele cognitiveSEO. Deși acest business este pe piață deja de 6 ani, Răzvan și-a dat seama că nu are toate instrumentele necesare pentru a fi notificat zilnic în legătură cu mențiunile care apăreau pe web despre cognitiveSEO, dar și despre competitori.

”Instrumentele care existau la acel moment nu rezolvau problema pe cât de bine îmi doream eu, rezultatele erau parțiale. Așa s-a născut BrandMentions în 2015”, povestește Răzvan și adaugă faptul că a stat patru luni de zile pentru a face un MVP (minimum viable product).

2 ani de teste

Deși a fost prezentat în toamna lui 2015 la o conferință în Marea Britanie, aveau să mai treacă doi ani până când BrandMentions să fie lansat, oficial, pe piață. Asta pentru că Răzvan și-a dorit ca lumea să testeze mai întâi acest produs, în mod gratuit, înainte de a-l monetiza. ”A fost testat de peste 10.000 de oameni. În acest timp am primit foarte mult feedback pe care l-am folosit pentru dezvoltarea platformei comerciale care a fost lansată în decembrie 2017”, menționează Răzvan (foto).

Am scris despre BrandMentions în momentul lansării acestui tool.

În tot acest timp a dezvoltat BrandMentions alături de echipa cognitiveSEO, iar banii investiți în dezvoltarea noului produs au venit din profitul business-ului cognitive SEO. Privind înapoi, dacă ar fi să schimbe ceva la această abordare ar introduce mai devreme plata pentru acest produs de monitorizare. ”Limitarea a fost impusă de resursele financiare și de echipă. Ideal ar fi fost să lansăm în maximum un an. Deși nu am putut face asta acest timp nu a fost mort deoarece am avut acel MVP care colecta clienți potențiali în fiecare zi”, adaugă Răzvan Gavrilaș.

În acest moment, numărul de branduri monitorizate – în el intră și utilizatorii încă activi din varianta precomercială – este de aproximativ 6.000.

Clienții BrandMentions

BrandMentions se adresează mai multor categorii de clienți. Printre ei se numără businessurile online care înțeleg importanța brandingului, agențiile de PR, agențiile de digital marketing, agențiile din zona de reputation management, companiile medii și mari cu departamente specializate de PR sau marketing.

”BrandMentions aduce un set cât mai complet de mențiuni. Acesta este punctul său forte. Apoi vine partea de experiență a utilizatorului. Produsul a fost creat în ideea de a fi cât mai simplu de înțeles și folosit”, explică Răzvan.

În esență, se creează un proiect pe baza cuvintelor care definesc brandul utilizatorilor BrandMentions și acesta colectează din baza proprie de date, dar și de la diferiți provideri externi mențiunile despre brand din ultimele 30 de zile.

După crearea proiectului, sistemul va actualiza zilnic mențiunile pentru brandul monitorizat.

BrandMentions – de ce să-l folosești ca startup

Potrivit lui Răzvan Gavrilaș, ar fi indicat ca un business să folosească BrandMentions pentru a-și monitoriza propriul brand dar și pe cel al competitorilor. ”Este important să fii up-to-date cu ceea ce spune lumea despre tine pentru că poți genera relații și vânzări mult mai rapid. Orice business online are nevoie să răspundă în timp util persoanelor care vorbesc despre el. Acest instrument face diferența între un business care este prezent și proactiv în mediul online vs. un business care doar există în mediul online”, explică el.

În același timp, BrandMentions se poate dovedi o unealtă foarte bună și pentru situațiile de criză prin care poate să ajungă să treacă startup-ul tău. ”Dacă cineva vorbește de rău despre tine poți interveni foarte rapid în situația în care este relevant să faci asta. Este un tool esențial pentru managementul reputației”, spune Răzvan Gavrilaș.

Ce aduce BrandMentions diferit pe piață

Produsul creat de Răzvan Gavrilaș și echipa sa vine cu o serie de funcționalități care diferențiază BrandMentions de restul tool-urilor similare, ajutând la o mai bună monitorizare pentru companiile care aleg să-l folosească.

De exemplu, aduce o serie de filtre pentru mențiuni, rapoarte care se pot trimite automat, analiza de sentiment și posibilitatea de a prospecta ușor mențiunile oricărui brand dorit.

”De asemenea, BrandMentions se concentrează global, nu local. Nu monitorizăm independent anumite site-uri de știri. Monitorizăm cât mai global și generic, pentru a cuprinde cât mai multe mențiuni relevante. Un alt avantaj e că monitorizarea se poate face și la nivel de țară. Astfel, o companie globală poate să urmărească evoluția brandului în fiecare țară în care activează”, mai spune Răzvan.