UPDATE 14 iulie:

Yload.ro, startup care a creat primul marketplace de transporturi din Europa de Est, a obținut în doar câteva ore 220.000 de euro din cei 250.000 targetați pe platforma de investiții online SeedBlink. Suma va fi folosită integral pentru dezvoltarea produsului și a afacerii.

Fondatorii platformei lansate în versiune beta în luna aprilie a acestui an cedează 9.09% din capital, la o evaluare pre-money a companiei de două milioane de euro. Ticketul minim de investiție pornește de la 2.500 de euro.

De asemenea, Yload are opțiunea de extindere a finanțării vizate până la 400.000 de euro.


Platforma eficientizează costurile și optimizează performanță operațională a serviciilor de transport. Companiile pot folosi platforma pentru a căuta un transportator, pentru a rezerva transportul, pentru completarea documentelor și pentru plăți.

Despre Yload am scris anul acesta pe start-up.ro în acest articol. Descoperă mai multe detalii despre ei aici.

Echipa de management a Yload este alcătuita din 6 manageri cu experiență care supraveghează fiecare zonă a produsului: tehnologie, transport, antreprenoriat, financiar, managementul juridic și al produselor.

Termenii investiției:

  • Dimensiunea rundei: €250.000
  • Equity pe SeedBlink: suma target €185.000
  • Evaluare pre-money: €2 milioane
  • Contribuție investitori privați cu €65.000
  • €60.000 au fost strânși în perioada de pre-campanie
  • Dimensiunea minimă a ticketului de investitie: €2.500

Investiția va finanța consolidarea prezenței pe plan național și regional, accelerarea marketingului, a dezvoltării produselor și a echipei de vânzări și asistență pentru clienți. Runda actuală va fi utilizată în următoarele 12-18 luni, până la o rundă de tip seria A.

Platforma a fost lansată public în versiunea beta în luna aprilie a anului curent, generând deja venituri. Yload are 10 parteneriate strategice cu companii din domeniul transportului de mărfuri.

Peste 6.000 de companii de transport au fost înregistrate în primele 2 luni și în total 30.000 de șoferi, iar rata de conversie este de ~ 12%, ceea ce înseamnă mai mult de 400 de clienți plătitori, cu o țintă de ~ 2000 utilizatori plătitori până la sfârșitul anului 2021.

Sennder este una dintre cele mai mari platforme digitale din Europa, cu care Yload a inițiat demersuri pentru a deveni parteneri. Sennder a primit investiții de $350 de milioane în ultimii doi ani, fiind o oportunitate de exit pentru Yload.