Proiectul, care a luat naștere la inițiativa unui startup clujean, a atras deja în platformă - în primele 6 săptămâni – 6.000 de companii cu un total de minim 45.000 de camioane. Iar interesul este în continuare uriaș pentru un astfel de proiect, pentru că se înscriu zilnic peste 700 de camioane.

Timpul câștigat prin accesarea rapidă a acestor servicii poate salva afaceri. Și asta pentru că nu mai este nevoie accesarea a zeci de {{site[39]}}-uri pentru a găsi soluțiile potrivite sau disponibile de transport.

Durează circa 30 de secunde plasarea unei comenzi. Iar tehnologia se folosește de inteligența artificială și de localizarea în timp real - pentru a cunoaște traseul camionului, cât este de încărcat și în cât timp va ajunge la încărcare/descărcare. De asemenea, în cadrul aplicației vor putea fi descărcate și documentele asociate cu mărfurile transportate.

“Piața transportului din România trebuie să înceapă să folosească utilizarea datelor și a inteligenței artificiale. Trebuie să le oferim clienților rapiditate și conectivitate. Transportul intern de mărfuri este stricat și învechit. Vechile tehnici sunt încă la putere, plățile transportului la 60 de zile, trimiterea facturilor prin poștă sau fax, zeci de apeluri zilnice pentru a vedea unde este marfa, dacă s-a încărcat, dacă s-a descărcat, clientul nu primește transparență și firmele care dețin o multitudine de clienți nu sunt interesați de a le oferi transportatorilor ce li se cuvine, adică prețul corect. Camioanele se bat pe mărfuri zilnic, sute de camioane sunt pără{{site[39]}} prin parcări și nu au de lucru, nu au clienți, nu au mărfuri pe care să le transporte. Transportatorii mici care au până în 10 autovehicule nu au posibilitatea să ajungă la cliențîi mari și acest lucru îi determină să renunțe la România, plecând cât mai mult în Europa - unde găsesc prețuri mai bune”, a declarat Alexandru Huzău, CEO Yload.