Când vrei să vinzi fără să fii efectiv conectat în permanență la site-ul tău înseamnă că ai nevoie de marketing automation, însă vei vedea că acesta nu este singurul motiv pentru care ar trebui să alegi platforma. Marketing automation este foarte potrivit atunci când vrei să îți crești vânzările și productivitatea, dar și atunci când vrei să economisești timp sau resurse.

Timing-ul în marketing automation

Este foarte important să alegi cel mai potrivit moment pentru a investi în marketing automation. Cu siguranță vei avea nevoie și de ajutorul specialiștilor ce lucrează într-o agenție de marketing digital pentru a te ajuta să gândești strategia de marketing corectă, astfel încât rezultatele să fie potrivite pentru tine.

De cele mai multe ori nevoia de a investi în marketing automation apare atunci când deja sunt folosite o multitudine de canale de promovare (site, e-mail campaign, anunțuri plătite sau programe de afiliere), care necesită atenție distributivă, dar și investiții pe măsură. Este dificil să urmărești în permanență toate aspectele care țin de măsurarea performanțelor afacerii tale și este și mai greu să setezi fiecare parametru în parte pentru definirea acesteia. Acest lucru înseamnă pur și simplu prea mult timp investit.

Marketing automation te ajută exact în această privință, deoarece prin definirea a ceea ce numim Buyer Persona sau profilul cumpărătorului și prin generarea unei pâlnii de vânzări îți poți organiza cu mult mai bine afacerea. Marketing automation este o platformă special creată pentru automatizarea proceselor care țin de promovarea unei afaceri, cu referire la acțiunile de marketing din mediul online.

Ideea de bază în marketing automation este aceea de a transmite conținutul calitativ, actualizat și eficient într-un mod automatizat către utilizator, astfel încât munca să devină mai eficientă și mai puțin consumatoare de timp. Acest lucru devine foarte important în momentul în care echipa ta de marketing este suprasolicitată și nu poate face față transmiterii informațiilor prin canalele uzuale.

Când investim în marketing automation?

Având în vedere aspectele descrise anterior, înțelegem așadar următoarele situații ca fiind potrivite pentru a apela la automatizarea proceselor de marketing.

Suprasolicitarea echipelor de analiză și vânzări

Dacă traseul comenzilor este mai amplu sau mai greu de parcurs, iar acest lucru solicită atenția echipelor de vânzări cu mult peste capacitatea uzuală ar fi indicat să investești în marketing automation.

Acest lucru nu înseamnă că trebuie să renunți la echipele de vânzări, ci din contră, automatizarea ar trebui să le ușureze munca. Specialiștii echipei tale ar trebui să aibă acces la date mai complete și complexe care să îi ajute să răspundă potențialilor clienți sau mai ales persoanelor care doresc să cumpere produsele sau serviciile companiei tale. Automatizarea aduce în acest caz posibilitatea de a fi mai atent la detaliile care țin de cumpărător, însă fără a mai fi nevoit să realizezi tu rapoartele și extrasele necesare pentru a avea o imagine asupra profilului de cumpărător.

Incapacitatea de a analiza datele din ROI

Uneori afacerile par să meargă de la sine când folosești foarte multe canale de expunere, fără prea mari eforturi și implicare, însă cu siguranță nu este indicat să lași garda jos în acele momente. Din contră, este indicat să analizezi foarte bine situația mai ales atunci când vânzările merg, pentru a face o paralelă între investiții și ceea ce se întoarce la tine în urma acestora (rate of investment). În ipoteza folosirii tuturor canalelor de expunere, fără a analiza lucrurile, nu vei știi cu siguranță de unde vin clienții și care este cea mai bună metodă de promovare pe care să o folosești și în alte contexte.

Fără această analiză nu vei putea planifica bugetul pe termen lung și nu vei putea lua decizii care țin de o promovare eficientă, așa că va trebui să iei în calcul marketingul automatizat. Acesta te va ajuta să analizezi mai bine datele, dar și să organizezi foarte bine datele despre afacerea ta la nivel de vânzări.

Care sunt avantajele utilizării marketing automation?

Este lesne de înțeles că această unealtă te ajută să economisești timp important pentru afacerea ta, însă avantajele pe care ți le oferă această platformă sunt cu mult mai numeroase:

- investiție care se amortizează imediat, deoarece contribuie la o economie substanțială de timp și bani;

- influențează decizia de cumpărare în cazul clienților nehotărâți prin prezentarea conținutului calitativ și atractiv;

- îmbunătățește traseul dintre marketing și vânzări efective, facilitează cunoașterea de brand;

- te ajută să controlezi și să optimizezi procesele de marketing;

- te ajută să analizezi foarte bine canalele de promovare, evidențiind acele decizii corecte de promovare și oferind informații relevante despre ROI;

- poți gestiona automat campanii de marketing și poți publica cu ușurință și conținutul creat pentru social media și alte canale de comunicare;

- poți crea landing-page-uri personalizate și poți chiar să crești bazele de date cu utilizatori, prin creșterea vânzărilor generată de prezentarea conținutului calitativ.

Marketing automation este o platformă care îți aduce cunoașterea și înțelegerea propriei afaceri în detaliu, pentru că îți permite să vezi în timp real felul în care interacționează clienții tăi cu anunțurile sau cu conținutul oferit. Nu uita așadar să stabilești strategii corecte de crearea a anunțurilor și să te axezi pe generarea de conținut cât mai atractiv care să câștige atenția clienților.

În prezent, marketingul a acaparat piața publicitară online, majoritatea afacerilor centrându-se pe comunicare directă cu clienții în moduri cât mai atractive. Dacă și tu investești constant în conținut, comunicare și eficiență, dacă te străduiești să atragi clienți prin toate canalele de marketing, atunci ar trebui să iei în calcul marketingul automatizat pentru a-ți crește vânzările și pentru a ușura munca departamentelor de marketing.