De multe ori acestea au în spate elemente sofisticate, care încearcă să treacă pe lângă sistemele Google de protecție prin acțiuni complexe.
De exemplu, pe măsură ce situația e evoluat, s-a observat o creștere rapidă a reclamelor frauduloase la produse cu cerere mare, precum măștile. Aceste reclame promovau produse cu prețuri mult peste media pieței, mințind în privința calității produsului, pentru a înșela oamenii în a cumpăra, sau erau plasate de comercianți care nu-și livrau niciodată comenzile.
Google a organizat o echipă dedicată situațiilor generate de COVID-19, care dezvoltă noi tehnologii de detecție și îmbunătățesc sistemele existente pentru a opri pe cei rău-intenționați.
În ultimele câteva luni au fost blocate sau eliminate zeci de milioane de reclame care aveau legătură cu Coronavirus, pentru încălcarea politicilor, inclusiv prețuri mari nejustificate, încercări de a profita de lipsurile de echipamente medicale sau tratamente și remedii înșelătoare.
Efortul Google a stopa reclamele dăunătoare, în 2019:
- Au fost blocate și eliminate 2,7 miliarde de reclame - peste 5.000 de reclame pe minut
- Au fost suspendate aproape 1 milion de conturi de publicitari pentru încălcarea politicilor privind publicitatea online
- Au fost închise peste 1,2 milioane de conturi de publisheri și peste 21 de milioane de pagini web care erau parte din rețeaua acestor publisheri, pentru încălcarea politicilor
- Aproape 52 de milioane de reclame „senzaționaliste” eliminate – reclame care atrag utilizatorii în a da click prin mesaje alarmiste, care șochează. Această cifră este cu 30 de milioane mai mare față de 2018.
- Au fost îndepărtate peste 20 de milioane de reclame la produse sau servicii înșelătoare, care promiteau rezultate precum slăbit foarte rapid sau câștiguri foarte mari
- Au fost eliminate din rețeaua Google Ads peste 9,1 milioane de aplicații pentru încălcarea politicilor precum violență, conținut sexual și comportament fraudulos
Una dintre zonele către care s-au concentrat eforturile Google de protejare a ecosistemului reclamelor în 2019 a fost phishingul, o practică prin care entități rău-intenționate încearcă să colecteze date personale de la utilizatori, în baza unor motive false.
Poți afla cum să te protejezi de știrile false și de manipulări dintr-un episod al seriei noastre #NOHACK, realizată alături de Bitdefender.
De asemenea, o altă zonă cu încercări curente de a înșela utilizatorii a fost cea a reclamelor ”trick-to-click”, reclame care urmăresc să păcălească utilizatorul în a interacționa cu el, folosind mesaje agresive - în genul ”click aici”, de cele mai multe ori realizate ca să semene cu mesaje de avertisment ale sistemului de operare de pe mobil sau computer.
Anul trecut, Google a organizat o echipă internă pentru a identifica tipare și semnale ale astfel de publicitari frauduloși, pentru a detecta mai repede reclamele de tip phishing și trick-to-click. Rezultatul a fost scădere cu 50% a reclamelor dăunătoare din cele două categorii, față de 2018. În total, în 2019 au fost blocate peste 35 de milioane de reclame phishing și 19 milioane de reclame ”trick-to-click”.