Astfel, pe parcursul verii, cei 40.000 de cititori ai bibliotecii pentru companii, Bookster, au luat parte la o inițiativă de promovare a lecturii, în urma căreia cei mai activi susținători ai cititului au fost desemnați ambasadori de carte și premiați.

Ideea proiectului ”AmbasaDOR de CARTE” a pornit de la faptul că, încă de la lansarea bibliotecii moderne, prin intermediul rețelelor de socializare, cititorii au împărtășit cu prietenii lor fotografii cu cartea pe care o citeau, în diverse cadre – la cafea, în mijloacele de transport în comun sau în parc.

Din dorința de a încuraja acest comportament, biblioteca Bookster a organizat un concurs prin care i-a îndemnat pe cititorii săi să promoveze faptul că citesc în vacanțe prin realizarea unei fotografii cât mai inedite și încărcarea ei în aplicația dedicată.

De pe plajă în vârf de munte

Peste 1.000 de fotografii au fost trimise, cu cărți surprinse în cadre spectaculoase. Românii citesc într-o diversitate mare de locuri, precum vârf de munte, cascade, plaje sau alte peisaje naturale, dar și în timpul vacanțelor urbane, în capitalele lumii: de la New York, Praga sau Atena, până la acoperișurile Bucureștiului.

Abonații bibliotecii Bookster citesc, în medie, o carte pe lună, însă, este important și când sau unde își fac timp pentru acest lucru. Pe lângă tradiționala carte pe plajă, foarte multe fotografii încărcate în aplicația proiectului ilustrau abonații citind împreună cu copiii lor, cu animalele lor de companie, în momentele de relaxare, seara la culcare sau dimineața la cafea.

Cei 120 de ambasadori de carte au fost desemnați cu ajutorul voturilor din partea susținătorilor, al căror număr total a depășit 20.000, și au fost răsplătiți pentru eforturile lor de promovare a lecturii prin excursii la Paris și Disneyland, camere foto instant și ghiduri de călătorie.

O premiere specială a avut loc în cadrul unui vernisaj cu cele mai reușite fotografii înscrise în proiect, la care au participat reprezentanți ai companiilor care ofera angajaților acces la biblioteca Bookster. La acest vernisaj, a fost aleasă cea mai frumoasă fotografie din proiect, premiată și ea cu o excursie la Disneyland și Paris.

Bookster lansează săptămâna lecturii

Biblioteca Bookster lansează o nouă inițiativă de promovare a cititului și a cărților de calitate. Este vorba despre ”Săptămâna Lecturii în România”, care este în plină desfășurare și care invită abonații bibliotecii să arate că susțin lectura și să își ia zilnic, timp de o săptămână, o pauză de lectură de cel puțin 30 de minute.

Peste 300 de companii de top oferă angajaților acces la cele mai bune cărți din lume prin intermediul abonamentului la Bookster. Biblioteca oferă celor 40.000 de abonați acces la peste 55.000 de cărți, articole, studii de caz și materiale video din domenii diferite, de la dezvoltare personală și profesională, la hobbyuri și beletristică. Abonamentul la Bookster costă între 3 și 5 euro de persoană pe lună, în funcție de numărul total de angajați ai companiei.