Studiul a fost realizat pe un eșantion de 261 de persoane. Peste 60% dintre aceștia își găsesc în principal inspirația pentru cadourile de Crăciun din magazinele online specializate pe zona de cadouri, dar nici magazinele fizice sau rețelele de socializare nu sunt de neglijat. Cu toate acestea, 82% dintre români preferă să le achiziționeze direct din Centre Comerciale/ Mall-uri, în ciuda aglomerației din perioada sărbătorilor.

Goana pentru cumpărarea cadourilor de Crăciun nu începe niciodată prea devreme. 14,3% dintre români au afirmat că au achiziționat deja cadouri, cu o lună - două înainte de luna decembrie, iar 30% au cumpărat cadourile la reducere, în campaniile de Black Friday de anul acesta. După Black Friday, perioada de achiziție a tuturor cadourilor se întinde pentru mai mult de 50% dintre români chiar până în zilele dinaintea Crăciunului.

Coșul mediu pentru cadourile românilor de Crăciun: peste 300 lei

45,3% dintre români au afirmat că plănuiesc să ofere cadouri de Sărbători pentru 3 - 9 persoane, în topul preferințelor fiind soțul / soția și ceilalți membri ai familiei. Coșul mediu sau valoarea totală a cadourilor se încadrează între 300 și 1000 lei. Cu toate acestea, 59,4% spun că ar depăși acest buget dacă ar fi vorba despre cadoul pentru soț/soție, în timp ce 29,4% ar fi dispuși să acorde un buget suplimentar pentru cadourile pentru părinți/socri.15% au afirmat că au cumpărat un cadou în valoare de peste 1000 lei de sărbători.

Raportul calitate-preț și funcționalitatea produselor sunt criteriile cele mai importante pe care românii le iau în considerare în alegerea cadoului, românii preferând să ofere lucruri utile în detrimentul surprizelor spectaculoase.

În ceea ce privește tipurile de cadouri, românii aleg să dăruiască lucruri alese pe baza aspectului (43,5%), dar aleg mai curând cadourile folositoare pentru cei dragi (46%). Estimările arată că anul aceste printre cele mai populare cadouri (60,9%) se numără cele utile, care au o poveste (casete bijuterii, cutii ceasuri, truse manichiură, seturi și accesorii bărbierit, etc), urmate de accesorii fashion (genți, portofele, ceasuri, brățări, etc) – 58,4% și articole vestimentare – 50,9%.

46,6% dintre români au afirmat că nu vor participa la Secret Santa anul acesta, indiferent dacă ne referim la cel organizat în cadrul firmei sau între prieteni. Cu toate acestea, 87,7% aleg să cumpere alături de colegi un cadou de Sărbători pentru șef/șefă, nu individual.