Compania a făcut public ultimul raport financiar, iar acolo avem informații despre costul unei mașini Tesla.
Potrivit lui Zach Kirkhorn, directorul financiar al Tesla (CFO), "Pentru trimestrul al patrulea, în special, marja brută pentru automobile, excluzând creditele, a crescut la 29,2%, care este cea mai mare marjă de până acum. Ne așteptăm să continuăm să vedem marje operaționale mai mari pe măsură ce ne creștem volumele. Pe un orizont pe termen mai lung, suntem destul de optimiști în ceea ce privește extinderea marjelor. În ceea ce privește partea de hardware, promovăm în mod agresiv inovațiile de producție și eficiența operațională pentru a reduce costurile."
InsideEVs a săpat în raportul de sfârșit de an și a găsit această informație interesantă: costul bunurilor vândute (COGS) per vehicul în trimestrul al treilea și din nou în trimestrul al patrulea a fost de 36.000 de dolari. COGS include toate costurile și cheltuielile legate direct de producția unui produs. Acesta exclude lucruri precum cheltuielile generale și vânzările și marketingul. Deoarece Tesla nu face publicitate, așa cum fac producătorii auto tradiționali, este evident că economisește mulți bani și în acest domeniu. Tesla spune: "Credem că proiectele noastre actuale, inclusiv piesele turnate de mari dimensiuni, pachetul structural de baterii și multe altele, ar trebui să ne ajute să continuăm să minimizăm costurile produselor noastre."
Cea mai ieftină Tesla, Model 3, începe de la aproximativ 45.000 de dolari, iar Model Y este listat pentru aproape 60.000 de dolari. Devine rapid evident că, cu un cost de construcție de 36.000 de dolari per mașină, Tesla este una dintre cele mai profitabile companii auto din lume.
Pentru mai multe informații din lumea sustenabilității, te invităm să citești green.start-up.ro, un proiect bilingv, unic pe piața din România, ce va aborda teme precum ESG, mobilitate, energie și mediu dintr-o perspectivă antreprenorială.