Euroweb a lansat portofoliul de soluții Cloud în urmă cu aproape un an, bazându-se pe soluții Cisco, EMC și VMWare, iar în prezent acesta are o pondere importantă în business. Compania oferă soluții de tip Infrastructure as a Service (IaaS) și Platform as a Service (PaaS). Concret, portofoliul reunește soluții de virtualizare (VPS-uri și servere dedicate), soluții de voce în cloud și servicii Managed WiFi.
“Ne așteptăm ca veniturile noastre din soluțiile de tip Cloud să crească cu minim 50% în acest an. Piața s-a maturizat, cloud-ul fiind perceput acum ca parte a transformării digitale a unei organizații adaptive. Companiile care lucrează cu clienți la scară mare optează pentru astfel de soluții pentru a deveni mai eficiente și pentru a interacționa mai bine cu aceștia”, declară Nazmi Çağlar Bölük, CEO Euroweb România.
“Estimăm că valoarea pieței de soluții Cloud din România va urca la aproximativ 180-200 de milioane de Euro, în contextul unei creșteri regionale accelerate. La nivelul Europei de Est, serviciile enterprise cloud vor crește cu aprox. 20,7%, față de 17,48% la nivel global, potrivit studiului Ovum TMT Intelligence 2017”, a adăugat domnul Bölük.
Compania mizează pe mai multe avantaje concurențiale. În primul rând, soluțiile sunt adaptate și configurate nevoilor specifice ale clienților, care le pot contracta pe perioade limitate sau pe durata unor proiecte. Euroweb dispune de o echipă de suport bine pregătită din punct de vedere tehnic, asigurând administrarea optimă a serverelor, dar și de două centre de date interconectate, câte unul în București și în Timișoara. Unul dintre acestea poate activa ca un centru de date de replicare, clienții dispunând de linii de date cu capacități de la 100 Mbps la 10 Gbps.
“În primele șase luni de la lansarea portofoliului de servicii Cloud am atras zeci de clienți, mulți dintre partenerii noștri pe partea de conectare optând și pentru o astfel de soluție, urmărind continuitatea afacerii/business recovery, comunicațiile Cloud, găzduirea de servere sau business intelligence”, afirmă Mihai Gropoșilă, Director Comercial Euroweb România. “Avem clienți din zona serviciilor medicale pentru care susținem arhivarea și stocarea de imagistică medicală pentru centrele din țară. Pe partea de e-Learning, clienții se bazează pe infrastructura Euroweb în desfășurarea programelor și a cursurilor online. Totodată, oferim servicii de Managed Wi-Fi în rețele hoteliere, centre comerciale, spații de tip office-sharing, aeroporturi, instituții de învățământ sau cu prilejul unor evenimente de amploare”, a adăugat acesta.
Compania se adresează și altor verticale din industrie, precum broadcasting-ul media, dezvoltarea de software, distribuția de automobile, comerțul retail, domeniul hotelier etc. De exemplu, călătorii ce tranzitează Aeroportul Internațional Traian Vuia din Timișoara, vizitatorii târgului de carte Gaudeamus s-au bucurat de acces la Internet prin intermediul Euroweb.
Euroweb oferă de asemenea, servicii de voce de tip Virtual PBX pentru companii mari cu multiple filiale în teritoriu, reprezentanțe locale ale unor firme internaționale sau furnizori de utilități publice. Totodată, Euroweb poate asigura consultanță clienților în contextul implementării regulamentului european GDPR, care va intra în vigoare pe 25 mai 2018.