În 2018, rata de conversie medie a magazinelor online românești a crescut față de 2017, de la 1,30% de la 1,53%. Cifrele au la bază o analiză reprezentativă realizată de Omniconvert pe un eșantion de 772 milioane de vizite înregistrate de cele mai importante 300 de magazine online din România. Omniconvert este o companie de optimizare conversii și A/B testing din România cu un focus puternic pe piața de ecommerce globală.
Numărul de vizite lunare influențează rata de conversie
În urma celor 772 milioane de vizite analizate, s-a constatat că rata de conversie crește odată cu numărul de sesiuni. Acest lucru se datorează, în principal, unui număr mai mare de vizitatori recurenți.
Astfel, pentru un magazin online care înregistrează mai mult de 2 milioane de vizite pe lună, rata de conversie poate crește până la 1,57%, în timp ce un magazin online care înregistrează mai puțin de 100.000 de vizite pe lună are o rată de conversie de doar 0,93%.
Pe lângă numărul mare de sesiuni, alți doi factori care contribuie la îmbunătățirea conversiei sunt brand-ul puternic și încrederea în magazinul online.
Food delivery, verticala cu cea mai mare rată de conversie
Food delivery este verticala cu cea mai mare rată de conversie (11,11%), fiind urmată, la o diferență considerabilă, de magazinele online care oferă produse de hrană și accesorii pentru animale (5,14%), servicii (3,67%) și cărți (3,64%). Food delivery reprezintă totalitatea serviciilor de curierat ale restaurantelor, magazinelor și companiilor independente care se ocupă cu livrarea de mâncare către consumatori.
La polul opus, verticalele cu cea mai mică rată de conversie însumează magazinele online care comercializează produse tip supermarket (0,21%) și băuturi (0,21%).
Desktop-ul aduce în continuare cele mai multe conversii
Deși traficul de pe mobil este în continuă creștere de la an la an (se preconizează că până în 2023 traficul de pe mobil va reprezenta 95% din totalul înregistrat, față de 85% cât înregistrează acum), cifrele arată că românii preferă să finalizeze tranzacțiile de pe desktop. Astfel, rata de conversie pe desktop este de 1,45%, spre deosebire de rata de conversie de pe mobil de doar 0,66%.
„Anul acesta vom încerca să ajutăm și mai mult magazinele online din România, lansând un produs software experimental dezvoltat cu sprijinul finanțării nerambursabile UE prin Programul Operațional Competitivitate (2014-2020). Acesta folosește un algoritm de machine learning și va permite magazinelor online să lanseze interacțiuni cu vizitatorii în funcție de comportamentul lor în timp real.
Pentru a lansa un experiment de tip A/B testing, uneori este nevoie de două - trei săptămâni și de cinci experți: un specialist în conversie, un analist de date, un designer, un developer front-end și un QA (quality assurance). Cu ajutorul Omniconvert Automated se vor putea lansa zeci de experimente în doar câteva ore, de către un singur om. Deocamdată nu putem cuantifica exact impactul pe care îl poate avea asupra ratei de conversie, fiind un produs nou, însă potențialul este imens, având în vedere rata de conversie medie de doar 1%, nivelul limitat de specialiști și expertiza redusă din domeniul optimizării ratei de conversie”, declară Valentin Radu, CEO Omniconvert.