Am descoperit un articol pe site-ul TechinAsia, care citează cartea "Hot Seat: The Startup CEO Guidebook" de Dan Shapiro.

CEO-ul construiește echipa

De multe ori sunt fondatori care spun că au o idee extraordinară, dar nu au un cofondator care să-i ajute să o pună în practică. Vestea proastă e că un CEO construiește echipa. Poți să nu ai cele mai bune skill-uri de produs, strategie sau finanțare, dar dacă reușești să aduni în jurul tău o echipă care să creadă, atunci ai făcut un pas mare. Cei mai buni CEO angajează oameni care sunt mai buni decât și-ar fi putut imagina vreodată, poate care au șansa să fie mult mai buni decât acel sau acea CEO. Chiar și când crește compania, un CEO rămâne cheia de boltă în unirea acestor personalități.

Un CEO este administratorul viziunii

Nu toți directorii de companii sunt vizionari. CEO-ul nu trebuie să fie vizionar/vizionară din prima, dar dacă de-a lungul timpului compania și-a găsit drumul și viziunea mai mare către care doresc toți fondatorii să acceadă, atunci CEO-ul este păstrătorul viziunii. El se asigură că acea viziune rămâne constantă chiar și-n cele mai complicate momente ale firmei.

Un CEO este strategul-șef

Un CEO poate nu stă și implementează în fiecare zi, deși la un startup faci mai de toate, dar ce e important e ca liderul echipei să fie și cel care face strategia și are mereu acest lucru drept prioritate. Un CEO trebuie să își dea seama când e cazul să se ducă spre finanțare, să primească fonduri, să ajungă pe o nouă piață sau să pivoteze un produs. Să fii un CEO bun înseamnă să iei decizii foarte rapide. Dacă răspunzi greu, atunci un competitor va fi mereu mai rapid decât tine.

CEO-ul este omul de legătură cu investitorii

Nu poți trimite o întreagă echipă să vorbească în fața investitorilor. Când vrei să primești finanțare, poți lua, de exemplu, un om tehnic din echipa ta alături, dacă ai nevoie să fie explicate anumite detalii. Sau un CFO. Dar un CEO poate să spună elemente inclusiv știute de un CTO sau CFO. Când vrei să iei finanțare ca startup trebuie să fii pregătit să faci din căutarea banilor un full time job. Doar un CEO poate să aducă acei bani. El îi va convinge cu produsul, dar și cu echipa sa pe investitori.

Liderul e cel care întreține relațiile critice

Majoritatea companiilor mici au câteva relații esențiale. De exemplu, dacă vrei să ajungi în presă, CEO-ul trebuie să se ocupe de această legătură permanentă. De asemenea, dacă vinzi către alte business-uri, tu, ca lider, ești cel care se va duce la primele întâlniri, va întreține acele relații critice. Membrii echipei pot ajuta, pot veni la întâlniri, dar CEO-ul trebuie să fie prezent acolo.

Citește articolul complet aici.

Foto - Deposit Photos