Deși videoclipurile scurte puteau să fie vizionate pe platformă și anterior, utilizatorii vor putea să acceseze pentru prima dată instrumentele de creație Shorts, care includ o cameră cu mai multe segmente pentru combinarea mai multor decupaje video, posibilitatea de a înregistra cu muzică, de a alege setările de viteză și multe altele. Adică cam ceea ce oferă și alte aplicații precum Tik Tok.

Funcțiile noi includ și posibilitatea de a folosi conținut audio nu doar din alte videoclipuri scurte, dar și din videoclipurile de pe YouTube. Astfel, utilizatorii pot să-ți pună amprenta creativă asupra conținutului pe care adoră să-l vizioneze pe YouTube, ajutând la atragerea unor noi segmente de public, fie că este vorba despre a reacționa la glumele lor preferate, testarea celei mai recente rețete a unui creator sau repunerea în scenă a unor scheciuri. Creatorii vor deține controlul și vor putea să renunțe dacă nu doresc ca videoclipurile lor lungi să fie remixate.

Ce este YouTube Shorts

În plus, odată cu extinderea internațională a produsului, este lansat și un nou set de funcții, precum:

  • adaugarea de text în anumite puncte din videoclip;
  • adaugare automată de subtitrari în videoclipul scurt;
  • înregistrare de până la 60 de secunde cu camera Shorts;
  • adăugare de clipuri video din galeria telefonului la înregistrările realizate cu camera Shorts;
  • adaugare filtre de bază pentru corecția culorilor în videoclipurile scurte, urmând a fi lansate mai multe efecte în viitor.

„Vrem să fie ușor și distractiv să creezi videoclipuri scurte”, a spus Todd Sherman, Manager global de produs pentru YouTube Shorts. „Pe măsură ce dezvoltăm Shorts împreună cu creatorii și artiștii noștri, vom adăuga mai multe funcții pe care să le testeze utilizatorii”, a adăugat acesta.

Când vorbim despre muzică, artiștii și creatorii vor avea o bibliotecă vastă de melodii pe care să le folosească în videoclipurile scurte, de la peste 250 case de discuri și editori, inclusiv Grupul Universal Music, Sony Music Entertainment și Sony Music Publishing, Warner Music Group și Warner Chappell Music, Believe, Merlin, Because Music, Beggars și Kobalt.

O altă componentă esențială a experienței de produs este ca utilizatoriii să găsească videoclipuri scurte care le plac, iar creatori să fie descoperiți. Astfel, YouTube a introdus un rând dedicat Shorts pe pagina de start a YouTube și va adăuga în curând un tab Shorts pe mobil, pentru ca utilizatorilor să le fie mai ușor să acceseze conținutul Shorts cu o singură atingere. La nivel global, playerul YouTube Shorts a depășit 6,5 miliarde de vizionări zilnice globale.

Shorts va fi integrat în experiența YouTube pe care utilizatorii deja o cunosc. De exemplu, dacă un utilizator aude un fragment dintr-o melodie într-un videoclip scurt, poate cu ușurință să găsească melodia completă, să vizioneze videoclipul muzical sau să afle mai multe despre artist. Totul pe YouTube.

YouTube a ajutat o întreagă generație de creatori să-și transforme creativitatea într-o sursă de venit și să devină următoarea generație de companii media. În ultimii trei ani, compania a plătit peste 30 de miliarde de dolari creatorilor, artiștilor și companiilor media.

Când se lansează YouTube Shorts în România

Deoarece Shorts reprezintă o nouă modalitate de a viziona și a crea pe YouTube, compania a căutat diverse moduri de a genera bani din videoclipurile scurte și de a recompensa creatorii pentru conținutul lor, inclusiv Fondul YouTube Shorts anunțat recent, un fond de 100 milioane de dolari distribuit în 2021 și 2022.

„Știm că ne va lua un timp pentru a face totul cum trebuie și suntem abia la început. Abia așteptăm să încerci Shorts și să ne ajuți să creăm o experiență video în formă scurtă de primă clasă, chiar pe YouTube”, a spus Sherman.

Versiunea beta a Shorts este lansată la nivel global și va fi disponibilă în curând pentru toți utilizatorii din România.