Această enciclopedie prezintă lista obiectelor uitate în Uber de către utilizatori, de la cele mai obișnuite, precum cheile sau telefonul, până la acele lucruri de neuitat, dar care totuși au fost uitate, cum ar fi cozile de unicorni sau o pinata. Enciclopedia mapează și orașele cu cei mai mulți uituci, zilele săptămânii și momentele din zi în care au fost uitate cele mai multe obiecte, alături de sfaturi pentru recuperarea lor.
Bucureștiul, de exemplu, este orașul din România în care oamenii tind să uite obiecte cel mai des, fiind pe locul 4 în Europa.
Cu toții știm cum e să uiți ceva într-un taxi, într-un avion, un tren sau un autobuz, și știm că șansele de a recupera obiectele respective sunt slabe. E timpul să vedem care sunt lucrurile mai mult sau mai puțin comune uitate în Uber în ultimul an, ai căror proprietari au fost norocoși și le-au recuperat printr-o interacțiune rapidă cu departamentul de suport.
10 cele mai frecvent uitate obiecte în Uber, în România:
- Telefon sau cameră foto
- Chei
- Căști
- Genți de toate felurile (rucsac, geantă de umăr, valiză etc.)
- Ochelari
- Portofel/poșetă
- Haine
- Laptop
- Sticlă de apă/termos
- Bani
Zilele săptămânii și momentele din zi în care se uită cel mai des obiecte în Uber:
- Utilizatorii Uber din România uită obiecte cel mai des în zilele de joi și vineri, în general după-amiaza
- Oamenii lasă lucruri în Uber la orele 15, 17 sau 13
Lista obiectelor care sunt uitate mai des în anumite zile ale săptămânii:
- De cele mai multe ori, utilizatorii uită portofele sau poșete în zilele de luni
- Hainele sunt uitate cel mai des în zilele de marți
- Miercurea, oamenii tind să-și uite căștile sau boxele audio
- Ochelarii sunt uitați cel mai des joia
- În zilele de vineri, utilizatorii își uită cărțile de identitate sau permisele auto
- Duminica, obiectele cele mai uitate sunt telefoanele sau camerele foto
Top 5 orașe din Europa în care se uită cel mai des:
- Londra
- Kiev
- Varșovia
- București
- Lisabona
20 obiecte de neuitat și totuși uitate în Uber, la nivel global:
- Un dinte care a căzut din buzunarul pasagerului
- 22 de torturi Bundt și o caserolă cu macaroane cu brânză
- Lichid pentru spălat
- Un corset nud
- O parte dintr-un monitor de gleznă
- O vestă FBI anti glonț
- Un răcitor plin cu pești
- Creveți proaspeți
- Un poster rulat și prins cu bandă elastică, având mesajul „Încetează cu deranjul”
- Un costum de dinozaur pentru Halloween, alături de un cuțit
- Picioare de iepure
- O coadă de unicorn și o pinata
- Un tablou semnat cu „Frumoasa și Bestia”, într-o carcasă de plastic
- Patine cu rotile vintage, farfurii cu model de Crăciun și un borcan cu prăjituri
- Husa din blană pentru un scuter pentru genunchi
- Un capac de toaletă și un semn de bun venit pentru ușă, în formă de lămâie
- Un platou cu sushi
- Un tablou mare cu Kate Middleton și un tablou mai mic ilustrând moartea
- O bonetă mică mov
- Un set de cosmetice pentru baie alături de un sac de cartofi
Cum să recuperezi obiectele pierdute:
Cel mai simplu mod de a recupera un obiect pierdut este de a-l suna pe șofer, însă dacă ți-ai uitat chiar telefonul, poți să te conectezi la contul tău Uber de pe un computer. Odată conectat, iată ce trebuie să faci:
- Accesează „Călătoriile mele", apoi selectează călătoria în care ai uitat obiectul;
- Selectează „Am pierdut un articol"
- Apăsă pe „Contactează șoferul în legătură cu un obiect pierdut."
- Derulează în jos și introdu numărul de telefon la care dorești să fii contactat. Apasă butonul Trimite.
- Dacă ai pierdut telefonul personal, introdu numărul de telefon al unui prieten (poți face acest lucru conectându-te la contul tău de pe un computer sau utilizând telefonul unui prieten).
- Telefonul tău va suna și vei fi conectat direct cu numărul de mobil al șoferului.
- Dacă șoferul tău răspunde și confirmă că obiectul declarat pierdut a fost găsit, stabilește de comun acord o dată și un loc de întâlnire pentru a intra în posesia obiectului;
- Dacă șoferul nu răspunde, lasă-i un mesaj vocal cu descrierea detaliată a obiectul pierdut, alături de cea mai bună modalitatea de a te contacta.