La nivel de investiție, eliminarea taxei de transport a presupus un buget de 1,5 milioane lei, investiție care a produs efecte în businessul companiei.
Cel mai mare impact s-a materializat, așa cum era de așteptat, la nivel de volum al comenzilor. Dacă în perioada martie 2019 – martie 2020 Librex a înregistrat 33.000 de comenzi, în același interval din 2020 – 2021 au fost contorizate un număr record de 120.000 de livrări, în creștere cu 263%.
Numărul exponențial al comenzilor a influențat și încasările companiei, Librex terminând anul trecut cu afaceri de 1 milion de euro, cu 186% mai mari comparativ cu 2019. Fără implementarea facilității, compania estimează că atât numărul comenzilor, cât și creșterea cifrei de afaceri ar fi fost de doar 40%, sensibil peste media de creștere a comerțului electronic în 2020.
Coroborat cu obiceiurile de consum influențate de pandemie, eliminarea taxei de transport a însemnat pentru Librex o creștere semnificativă și în ceea ce privește plata cu cardul, de 56% care, la rândul ei, a contribuit la diminuarea procentului de comenzi neridicate la 0,38%, de la 2% inițial.
„Nu cred că există satisfacție mai mare pentru un antreprenor ca atunci când un gest de solidaritate îl ajută și în business. Decizia de a elimina costul transportului a fost adoptată instant după anunțul autorităților, fără să fi făcut calcule sau predicții prealabile, iar faptul că businessul a crescut ulterior ne-a încurajat să o păstrăm până astăzi, la un an distanță.
Suntem singurul jucător din piața de carte, posibil singurul agent economic, care a oferit transport gratuit clienților timp de un an, fără întrerupere, indiferent de valoarea comenzii sau adresa de destinație, și ne mândim cu asta.”, declară Ionuț Radu, fondator Librex.