În cazul țării noastre, 40% dintre cei care achiziționează un telefon recondiționat au vârste între 18 și 34 de ani, ei fiind urmați de cei cu vârste între 35 și 44 de ani, cu un procent de 22%, în timp ce, românii între 45 și 54 de ani reprezintă doar 20%. 9% dintre cei care au achiziționat un telefon „expert hand” au între 55-64 de ani, iar alți 9%, peste 65 de ani, potrivit cifrelor Klap.ro, platformă de vânzare de telefoane, laptop-uri, tablete și accesorii recondiționate.

Până nu demult, dispozitivele recondiționate erau preferate de utilizatorii preocupați de efectele climatice ale încălzirii globale, multe persoane alegând să contribuie la protejarea mediului înconjurător prin achiziționarea acestora (datorită amprentei de carbon semnificativ redusă).

Astazi, prețul este factorul decisiv atunci când românii caută un telefon recondiționat. Astfel că, 45% dintre aceștia au ales un telefon cu valoare până în 1.000 de lei (21%, un telefon până în 500 de lei).

Pe de altă parte, cei care s-au orientat către un smartphone recondiționat cu valoare cuprinsă între 1.000 și 2.000 de lei reprezintă doar un sfert (26%) dintre clienți. Telefoanele cu prețuri între 2.000 și 4.000 de lei sunt preferate de unul din cinci români (21%), iar cei cu cea mai mare dare de mână, adică cei care cumpără dispozitive recondiționate de peste 4.000 de lei sunt doar 8%.

„Telefoanele recondiționate oferă prețuri avantajoase. Unele modele sunt cu până la 60% mai ieftine față de prețul de lansare al dispozitivelor noi. În plus, ele beneficiază de minim 12 luni garanție și drept de retur 30 de zile, gratuit”, a declarat Cristian David, CEO Klap România.

Orășenii sunt cei care conduc segmentul de dispozitive recondiționate cumpărate cu 59%, restul de 41% fiind reprezentat de cei din mediul rural.

Ce branduri de telefoane recondiționate preferă românii

Peste jumătate dintre telefoanele vândute de Klap (55%) sunt modele Samsung, pe locul 2 fiind telefoane Apple (28%). Pe podium își mai fac loc smartphone-urile Huawei, cu un procent de 14%, urmate de Xiaomi, Nokia, Motorola, Oppo.

Cel mai des, când aud de „telefoane recondiționate”, românii se gândesc automat la „telefoane second hand”.

„Termenul „recondiționat” este nou pentru publicul larg, dar prinde tot mai mult interes. În general, românii asociază temerile legate de telefoanele recondiționate cu posibile defecte ascunse, lipsa de asistență post-vânzare sau, pur și simplu, pierderea banilor investiți într-un astfel de smartphone”, a mai afirmat Cristian David, CEO Klap România.

Asemeni telefoanelor noi, telefoanele recondiționate sunt supuse unor serii de teste care garantează functionalitatea completă, contrar telefoanelor second hand (care pot prezenta defecte ascunse).

„Oferim garanție pentru fiecare aparat, spre deosebire de dispozitivele second hand. Oferta este una competitivă luând în calcul aspectul vizual. Totodată, telefoanele recondiționate sunt livrate către clienți într-un pachet complet ce conține accesorii compatibile (încărcător, cablu și cheie SIM). Și nu în ultimul rând, toate telefoanele recondiționate beneficiază de livrare și retur gratuit”, afirmă fondatorul Klap.ro.

În plus, pentru achiziționare se pot folosi mai multe instrumente de plată (card debit/card cumpărături, credit în rate fixe online, transfer bancar sau ramburs la firma de curierat.)

Companiile preferă să închirieze decât să cumpere

Segmentul business (B2B) a devenit și acesta tot mai interesat de economia circulară, iar acest lucru se vede în solicitările către Klap.ro care au crescut în ultimele 6 luni cu 260%. Acestea optează, cu precădere, pentru achiziția de telefoane mobile (78%), laptopuri (14%) si tablete pe locul al 3-lea cu o pondere de 8%.

„Companiile aleg dispozitivele recondiționate pentru raportul calitate – preț oferit (de exemplu, angajații pot primi modele cu specificații mai bune pentru un buget care limitează opțiunile când vine vorba de aparate noi), portofoliul bogat de produse și garanția oferită de Klap România”, este de părere Cristian David.

Avantajele cresc în momentul în care firmele aleg să își valorifice flotele actuale de dispozitive către Klap.ro (serviciul „Vinde”), scăpând astfel de proceduri contabilicești complexe și diminuând, în final costul de achiziție al dispozitivelor dorite.

„O optiune în domeniul business, care devine tot mai îndrăgită este închirierea. Principalii clienți al acestui nou serviciu sunt companiile care organizează evenimente (conferințe B2B, concerte, evenimente sportive, etc.). Închirierea nu se limitează doar la aceștia, ci se pretează oricăror companii care derulează proiecte cu durată determinată, de până la 1 an de zile (astfel nefiind nevoite să justifice achiziția de dispozitive)”, a conchis CEO-ul companiei.

Costurile de închiriere pornesc de la 5 euro/zi pentru un smartphone și 7 euro/zi pentru o tabletă sau un laptop. Perioada medie de închiriere pentru gadgeturile sus numite este de 14 zile.