Extinderea unui business de retail online în alte țări era o sarcină aproape imposibilă pentru majoritatea antreprenorilor locali până de curând. Pe lângă barierele legislative și cele de limbă, din punct de vedere logistic și din perspectiva adaptării și promovării produselor lucrurile nu erau deloc simple.

Dar la fel cum mutarea business-ului din offline în online a devenit mult mai ușoară mulțumită facilităților și funcționalităților oferite de eMAG Marketplace, așa și extinderea internațională a business-ului tău poate fi o sarcină realizată într-un timp mult mai scurt. Și una pe care să o iei serios în considerare - având în vedere că avantajele sunt foarte mari.

Cum te poate ajuta eMAG Marketplace să-ți extinzi business-ul în afara României

În articolele anterioare din această serie am vorbit pe larg despre uneltele și funcțiile pe care eMAG Marketplace ți le pune la dispoziție pentru a începe să îți vinzi produsele online într-un timp cât mai scurt, cu costuri cât mai reduse și cu un impact cât mai mare.

Acum vom explora și opțiunile de vânzare ”cross border” pe care eMAG Marketplace le oferă și modul în care te ajută această platformă când vine vorba despre extinderea afacerii la nivel internațional.

eMAG Marketplace le facilitează partenerilor accesul la noi piețe de desfacere și ajută la dezvoltarea afacerii tale pe plan internațional fără să fie nevoie să faci investiții suplimentare. Mai exact, îți pune la dispoziție uneltele și cunoștințele de care ai nevoie pentru a te adapta și mai bine la economia digitală, dar și la alte piețe decât cea locală.

Platforma eMAG Marketplace îți permite să îți listezi produsele în țările în care grupul este prezent (adică România, Bulgaria și Ungaria), dar și în alte țări precum Italia, Franța sau Germania (oferindu-ți acces la International Marketplace Network).

În oricare dintre țările enumerate anterior ai decide să te extinzi, vei primi asistență specializată, astfel încât dezvoltarea afacerii tale pe plan internațional să decurgă fără cusur, fără alte costuri în afara unui comision perceput în momentul în care realizezi o vânzare. Haide să explorăm fiecare opțiune în parte.

Cum și de ce să îți extinzi afacerea în Ungaria și Bulgaria prin eMAG Marketplace

Extinderea în Ungaria prin eMAG Marketplace îți poate expune produsele unui public format din peste 400.000 de potențiali clienți. Vorbim despre o piață mare ce te poate ajuta să-ți crești considerabil cifra de afaceri și profitul.

Piața din Bulgaria e ceva mai mică, dar valoarea adăugată oferită business-ului tău nu este de ignorat - vei avea o companie selectă: o analiză realizată de eMAG arată că în 2021, din totalul de 4.000 de selleri de pe eMAG Marketplace Bulgaria, aproape 350 erau români, iar aceștia vindeau peste 303.000 de produse dintr-un total de 656.472 de oferte active.

Dacă ești deja listat în platforma eMAG Marketplace România, ai un avantaj: platformele eMAG Marketplace Ungaria și Bulgaria sunt similare cu cea locală, deci nu trebuie să înveți nimic de la zero. Trebuie doar să te înscrii în program, în secțiunea dedicată din Dashboard apoi totul se face din contul de seller din platforma eMAG, pe baza datelor de companie pe care le utilizezi și în România. Îți reamintim că nu există costuri pentru această operațiune.

Traducerea documentației pentru produsele pe care vei alege să le vinzi și în Ungaria este gratuită și se face automat, prin intermediul unui tool special dezvoltat de eMAG. Doar trebuie menționat că această opțiune este posibilă pentru produsele care sunt deja listate și active în platforma eMAG Marketplace România. Dacă ceva nu merge conform planului sau nu ești sigur în legătură cu ceva, trebuie să știi că ai parte de asistență pe tot parcursul procesului de integrare.

Pentru eMAG Marketplace Bulgaria, suplimentar, va trebui să furnizezi o copie a cărții de identitate a reprezentantului legal al companiei, să efectuezi un transfer de test pentru aprobare de către PayU și să semnezi un contract cu un curier care asigură livrarea internațională către clienții din Bulgaria.

Odată ce produsele sunt listate pe eMAG Marketplace Ungaria și lumea începe să le cumpere, nu ai de ce să-ți faci griji în legătură cu livrarea acestora către clienți. Nu trebuie să-ți deschizi depozit acolo, nu ai nevoie nici să iei legătura cu servicii de curierat din Ungaria. Poți colabora în continuare cu firmele de curierat locale integrate în platformă și care vor ajunge la clienții tăi de peste graniță.

Dar ce faci dacă un client din Ungaria are o nelămurire privind o funcționalitate a produsului pe care tocmai i l-ai vândut? Nu trebuie să înveți limba maghiară, deci nu e cazul să-ți instalezi DuoLingo. eMAG preia în totalitate responsabilitatea serviciului de relații cu clienții și vorbitori nativi vor discuta cu cei care ți-au cumpărat produsele. Și nu, nu trebuie să plătești nimic în plus pentru asta.

Iar dacă deja intrai pe pagina BNR pentru a-ți converti prețurile din lei, trebuie să știi că și această transformare se face automat. Tu treci prețurile în RON în platforma eMAG Marketplace și vor fi transformate. Dacă vrei să faci ajustări de „finețe”, le poți edita manual.

Cum te extinzi în Franța, Italia sau Germania prin eMAG Marketplace

Poate că planul tău de dezvoltare și extindere a afacerii vizează teritorii ceva mai vestice. Nu e nicio problemă. Prin parteneriatul pe care eMAG îl are cu IMN, compania îți poate facilita accesul și la Europa de Vest.

Dacă ești deja listat în România pe eMAG Marketplace, mai trebuie doar să completezi un formular pe www.imnnow.com și vei avea acces simultan la 4 mari platforme de tip Marketplace - în România prin eMAG, în Franța prin Cdiscount, în Italia prin ePrice și în Germania prin Kaufland.de. eMAG Marketplace este singura platformă românească ce îți poate facilita accesul la IMN și listarea produselor în magazinele online din alte țări.

Piața de desfacere este enormă. Vorbim despre 230 de milioane de potențiali clienți. Și asta fără investiții suplimentare, fără niciun fel de cunoștințe tehnice anterioare. Interfața IMN oferă acces simultan la toate cele patru platforme Marketplace și va fi singura pe care o vei accesa pentru a gestiona business-ul din orice țară în care ai produsele la vânzare. Iar contul îți este aprobat gratuit în maximum trei zile.

Dacă vinzi produse pe care le mai vând și alți selleri deja listați pe aceste platforme, vei avea acces la documentația deja în limbile țărilor în care te extinzi, asocierea făcându-se rapid, pe baza codului unic de produs (EAN). Dacă produsele tale sunt unice în platformele respective, IMN dispune de parteneriate cu firme specializate pentru traducerea documentației, deci ai sprijin și din acest punct de vedere.

În plus, se va realiza automat și conversia prețurilor din RON în EURO. Mai mult, eMAG Marketplace oferă sellerilor servicii de suport personalizat în limba engleză, pentru comunicarea cu reprezentanții marketplace-ului pentru fiecare seller în parte.

Parcă planurile tale de extindere internațională nu mai par atât de îndepărtate acum, nu-i așa?