Poate tu ai o pasiune pentru restaurante și ai vrea să-ți aduci aportul în această industrie, însă poate ar fi bine să te uiți înainte în alte sectoare unde ai putea face o afacere pe care să o dezvolți.

Cei de la Inc.com au realizat o listă cu cele mai bune industrii în care să pornești un startup în 2020. Una dintre soluții este o afacere în domeniul îngrijirii pielii, însă fără o divizare pe gen.

Produse de înfrumusețare

Mai multe startup-uri fac produse precum creme, șampoane, deodorante sau parfumuri care nu sunt destinate unui anumit sex. Mulți dintre tinerii de azi resping produsele tradiționale de gen în favoarea opțiunilor non-binare. De asemenea, mai mulți bărbați încep să folosească produse de îngrijire a pielii.

Larissa Jensen, vicepreședinte al firmei de cercetare NPD Group, spune că este ușor să realizezi un astfel de produs și apoi să-l vinzi online. Totuși, din cauza faptului că tot mai multe startup-uri au intrat pe această nișă va trebui să faci mai mult decât un produs ca să ieși în evidență. De asemenea, te lupți cu giganți precum Lululemon și Gucci care au început să ofere produse de îngrijire fără gen.

Junk food

Altceva ce ai putea încerca este să vii cu "junk food" mai sănătos. Știi și tu că-ți place să mănânci din când în când chips-uri sau prăjituri, dar nu sunt neapărat bune pentru sănătatea ta. Dacă ai putea să atunci un alt produs care ar putea fi consumat asemănător, dar care să nu conțină la fel de mult zahăr, grăsime și alte elemente nocive, atunci ai avea un business bun.

Există companii mici care fac astfel de gustări sănătoase mai puțin procesate, dar și companii mari care încep să ofere produse vegane, fără zahăr sau bio. Spațiul pe rafturi din marile lanțuri de supermarketuri este limitat și scump, însă poți să găsești mai ușor expunere în online.

Totuși, o afacere în această industrie se confruntă cu obstacole precum obținerea unui capital de pornire suficient de mare pentru fabricarea produselor, găsirea distribuitorilor, gestionarea logisticii și respectarea reglementărilor.

Wearables

Wearables (sau dispozitivele purtabile) pentru animalele de companie ar putea fi o nouă oportunitate de business în anii următori. Potrivit Asociației Americane pentru Produse pentru animalele de companie, americanii au cheltuit 72,6 miliarde de dolari în 2018 pe produse de îngrijire pentru animalele de companie. Dispozitivele purtabile devin din ce în ce mai populare în rândul oamenilor, dar și pentru animalele de companie.

Whistle și FitBark se concentrează pe dezvoltarea produselor pentru sănătatea câinilor și crearea unor trackere pentru aceștia, în timp ce Garmin și Motorola oferă mai multe produse pentru a te ajuta în antrenamentul câinelui și geolocalizarea acestuia.

Piața de dispozitive purtabile pentru animale de companie este de așteptat să crească la 1,7 miliarde de dolari în 2024 de la 703 milioane de dolari în 2019, potrivit MarketsandMarkets.

Produse de larg consum sustenabile

Companii precum McDonalds încep să renunțe la paiele de plastic pentru unele din hârtie. Dar nu este vorba numai despre asta. Mai multe startup-uri vor să dezvolte alternative reutilizabile, reciclabile pentru o serie de produse de uz casnic.

Abeego face o alternativă la folia alimentară, Stasher face pungi de depozitare din silicon rezistent la căldură, E6PR face inele reciclabile pentru producătorii de bere (pentru realizarea de six pack-uri), iar BioCellection și Kiverdi dezvoltă modalități de a descompune deșeurile de plastic și de a le recicla.

Criza climatică a determinat ca tot mai mulți consumatori să caute alternative la plastic și aici ar putea fi oportunitatea de business. Totuși, bariera de intrare este una destul de mare deoarece ai nevoie de cunoștiințe tehnice. De asemenea, va fi destul de dificil să convertești oamenii în a folosi un produs mai scump în dauna unuia mai ieftin.

Alte segmente menționate de Inc.com sunt prevenirea violenței cu arme de foc, logistică, sau produse tech pentru explorarea spațiului cosmic.