Conform unei analize Crunchbase, au fost identificate șapte cuvinte care sunt repetate de foarte multe startup-uri care caută investiție sau care au luat deja. Acestea sunt folosite de multe ori de companii pentru a descrie pe scurt ceea ce fac, pentru a se include într-o anumită nișă și pentru a atrage fondurile de investiții.

Cele mai populare cuvinte folosite de startup-uri:

  • No code - 499 de companii, dintre care 189 au fost finanțate
  • Remote work
  • DeFi
  • NFT
  • Metaverse
  • Hybrid office

Conform analizei Crunchbase, aceste trenduri vin și din noutatea tehnologiilor. De exemplu, NFT e un termen relativ recent, iar remote work și hybrid office se leagă foarte mult de trendurile aduse de pandemie. Când vine vorba de no code, acesta descrie platforme care pot automatiza procese rapid sau prin care se pot dezvolta produse digitale mai ușor.

Crunchbase menționează, însă, că nu tot timpul cuvintele cele mai „hot” ale unei perioade trebuie băgate în seamă, ci și alte analize. De exemplu, investițiile în startup-uri de criptosecuritate au crescut de 10 ori în ultimul an.

Poți vedea studiul complet aici.