Uber se pregătește să facă un shift de strategie important și se va concentra din ce în ce mai mult pe bicicletele electrice, ceea ce va deranja foarte mult șoferii parteneri.

Într-un interviu pentru "Financial Times", CEO-ul companiei, Dara Khosrowshahi, a declarat că trebuie să existe mai multe alternative de transport în orașele din ce în ce mai aglomerate, deși asta ar putea duce la venituri mai mici pentru șoferii parteneri Uber. Compania a avut pierderi de 4,5 miliarde de dolari anul trecut și această investiție în biciclete electrice ar putea să ducă la pierderi și mai mari.

Dara a declarat că investitorii Uber trebuie să fie conștienți că pentru a atinge obiectivele pe termen lung, vor mai trece câțiva ani de pierderi. Uber pregătește listarea sa pe bursă.

"În timpul orei de vârf e foarte ineficient să ai o bucată mare de o tonă de metal pentru a duce o persoană 10 intersecții mai încolo. Putem să schimbăm comportamentul oamenilor pentru a le face un beneficiu. E un câștig pentru oraș. Financiar, pe termen scurt, nu va fi o victorie pentru noi, dar strategic ar putea fi", a spus CEO-ul Uber.

Problema cu bicicletele e că Uber va face mai puțini bani pe cursă decât cu mașinile, dar va elimina împărțirea taxei cu șoferii parteneri. Dara a menționat că șoferii parteneri ar putea simți o diferență pe termen scurt, dar pe termen lung vor profita de curse mai scumpe, mai lungi și pe drumuri mai puțin aglomerate.

Uber a achiziționat cu 200 de milioane de dolari startup-ul de biciclete electrice Jump și a adăugat această opțiune în aplicație. Bicicletele Jump sunt disponibile în opt orașe din Statele Unite și se vor lansa curând în Europa, în Berlin. De asemenea, Uber a făcut parteneriate cu firmele de scutere electrice Lime și Masabi, pentru a crea o platformă de mobilitate urbană în Londra.

Foto - kampee_p/DepositPhotos