The Venture, competiţia globală pentru antreprenoriat cu impact social lansată de Chivas Regal, a desemnat câştigătorul celei de-a doua etape locale în România. SOWAT este business-ul care va merge mai departe în etapa internaţională a competiţiei, unde va participa alături de alte afaceri din toată lumea, în cursa pentru milionul de dolari pus în joc.
SOWAT este o companie care își dorește să rezolve problema accesului la apă potabilă oferind o alternativă la lipsa de sisteme fiabile, robuste și ieftine, pentru comunități mici. Folosind o tehnologie avansată, stația transportabilă produce 25-100 metri cubi de apă perfect potabilă în 24 de ore, pornind de la orice sursă de apă dulce, pentru 500 până la 5000 de persoane.
În finala locală a competiţiei The Venture, SOWAT a concurat alături de alte patru business-uri româneşti cu impact social: MIRA Rehab, Re.Flex, Axosuits și uRAD Monitor. Cei cinci finaliști au trebuit să își demonstreze abilitățile de business în cadrul a patru probe, coordonate de membrii juriului format din Marius Ghenea, George Buhnici, Cristian China Birta şi Tudor Furir. La sfârşitul probelor, SOWAT a convins juriul că merită să meargă mai departe şi să reprezinte România în finala internaţională Chivas The Venture. Startup-ul va primi un premiu de 5.000 euro pentru titlul de câştigător în etapa locală și șansa de a obţine finanțarea necesară îndeplinirii obiectivelor din fondul de 1 milion $ în etapa globală.
”Sunt foarte bucuros să reprezint România în finala globală Chivas The Venture. Competiția reprezintă o mare oportunitate pentru SOWAT și sperăm ca, prin intermediul concursului, să putem ajuta cât mai mulți oameni, de pe tot globul. Ne dorim să conturăm un viitor mai bun pentru comunitățile defavorizate, sistemul nostru având un impact social imediat și oferind o soluție la o problemă critică – lipsa apei potabile”, a declarat Khaled Al Mezayen, fondator SOWAT.
Finala Globală
Khaled Al Mezayen va merge în finala globală a competiţiei The Venture în perioada martie – iulie 2017, alături de alți 29 antreprenori din țări de pe tot globul. Astfel, pentru Khaled urmează experiența unui Accelerator de business în Londra, la Oxford (12-17 martie), şi participarea la pitch-ul final de la Los Angeles (10-14 iulie), locul unde va cunoaște cele mai bune business-uri cu impact social din toată lumea și unde își va prezenta ideea în fața unor experți internaționali în domeniul afacerilor.
Premiile The Venture
Pe lângă premiul desemnat de juriu câștigătorului, Chivas a pus în joc și un premiu de popularitate în valoare de 3000 €, acordat în urma voturilor primite de către cei 5 finaliști din partea publicului. uRAD Monitor este business-ul finalist care a primit cele mai multe voturi. Produsul propus este unul inovativ, care măsoară poluarea printr-o tehnologie dezvoltată de la zero, atât la nivel de software, cât și hardware. uRAD oferă dispozitive de monitorizare potrivite instalării în gospodării, spații de producție sau birouri, dar propune și o infrastructură la nivel național.
”Antreprenoriatul cu impact social determină societatea să regândească imposibilul şi ne inspiră să luptăm pentru a crea o lume mai bună. Toţi cei cinci finalişti din etapa locală The Venture ne-au arătat cum, prin afaceri, o problemă poate fi gestionată ca pe o şansă de a face bine”, povestește Tudor Furir, Director General Pernod Ricard România și membru al juriului Chivas The Venture, etapa locală.