Fiecare antreprenor aflat la început de drum a avut probleme în a-și alege uneltele necesare pentru creșterea afacerii. De la configurarea rețelelor sociale folosite la promovarea startup-ului și până la managemenul resurselor umane și utilizarea unui newsletter ca mijloc de comunicare periodică cu clienții, gestionarea business-ului se poate dovedi o adevărată provocare pentru cei care vor să aibă un cuvânt de spus pe piața românească și internațională.

Am alcătuit o listă al aplicațiilor destinate sporirii productivității în firma proprie pe care orice antreprenor trebuie s-o aibă în vedere atunci cînd se află la început de drum.

  1. Trello

    Trello este o aplicație folosită pentru gestionarea proiectelor aflate în desfășurare precum și a ideilor care se doresc a fi implementate pe parcurs. Având o interfață user-friendly, aplicația este ideală pentru supravegherea stadiului în care se află ficeare task pe care vi l-ați propus. Se bazează pe așa numitele ”cards” (cartonașe), pe care le puteți muta folosind drag-and-drop în funcție de priorități. ”Board-urile” sunt o altă parte importantă a aplicației, permițând utilizatorului să împartă proiectele în funcție de importanța și de deadline-ul fiecăruia. Aplicația este disponibilă pentru orice browser, dar și pentru platformele Android și iOS.

    Screen-Shot-2015-01-20-at-10.42.35-AM

  2. Nutshell

    Nutshell este o aplicație care vă permite să gestionați vânzarile companiei, totul într-un singur loc. Vă puteți crea o listă de clienți, fiind astfel capabili să aveți o privire de ansamblu asupra vânzărilor. Aplicația vă permite să vorbiți cu ei în regim de chat și se aseamănă cu o rețea socială folosită exclusiv pentru vânzări/cumpărări. Precum Facebook, Nuthsell vă permite să vă vreați un profil de utilizator și să păstrați o legătură strânsă cu clienții dumneavoastră. Astfel, vânzările pot fi mult mai ușor targetate spre nevoile specifice ale fiecăruia. De asemenea, aplicația are și o funcție Click To Call, care vă permite să luați legătura telefonică cu perosoanele de contact printr-un singur click.

    nutshell

  3. Slack

    Slack este o aplicație destinată comunicării eficiente între membrii echipei, aceasta fiind extrem de utilă când vine vorba de chat și de organizare. În cadrul programului pot fi create diferite canale de comunicații, atât formale cât și informale pentru o colaborare facilă între membrii companiei. Aplicația poate fi conectată cu Google Apps for Work și oferă astfel o mult mai bună organizare și eficientizare a task-urilor zilnice. Slack este disponibilă pe Windows, Android și iOS.

    slack

  4. MailChimp

    MailChimp este o aplicație foarte utilă pentru promovarea afacerii, ca să trimiteți un mail standard mai multor persoane, mai pe scurt, un newsletter. Poate fi folosită pentru reclamă sau pentru prezentarea ultimelor oferte ale companiei dumneavoastră. Varianta de bază a aplicației este gratis, utilizatorul fiind capabil să trimită gratis un mail standard cu template realizat în prealabil la un număr maxim de 2000 de persoane, ceea ce pentru o afacere în plină ascensiune este mai mult decât suficient. Aplicația web are și varianta MailChimp Mobile care este disponibilă pe Android și iOS.

    chimpy

  5. Hootsuite

    Hootsuite se ocupă de multiplele rețele sociale pe care alegeți să vă promovați startup-ul, centralizând toate conturile companiei. Mesajele postate de pe aplicație sunt lansate pe toate rețelele sociale în același timp. Astfel că nu trebuie să vă mai complicați postând separat pe Twitter, Facebook sau Instagram. Aplicația poate fi folosită și în sens invers, centralizând streamurile sociale într-o singură interfață, pentru o experiență mai curată de social media. Aplicația e disponibilă pe browsere, Android și iOS.

Vrei să afli mai multe despre cum îți deschizi o afacere? Vino la seminariile 7 for the Win organizate de start-up.ro. Deschidem evenimentele pe 28 ianuarie, cu lecții juridice esențiale de la Alin Popescu, fondatorul avocatnet.ro.

Screen Shot 2016-01-15 at 15.49.57