Aceste schimbări importante ridică provocări imense de organizare, talent și resurse umane - într-un moment în care liderii de afaceri se luptă deja cu riscuri, perturbări și revoltă socială fără precedent. Cum reușești, în acest context, să pui bazele unei culturi organizaționale bazate pe învățare? Iată 5 metode, mai jos.

Presiunea asupra organizațiilor pentru a se dezvolta continuu este din ce în ce mai mare. Progresele tehnologiei, schimbările demografice și necesitatea constantă competitivă de a actualiza abilitățile forței de muncă perturbă învățarea corporativă. Aceste forțe împing companiile să dezvolte noi modalități prin care angajații să fie responsabili de experiența de învățare și să promoveze o cultură a învățării în întreaga organizație.

Conform Deloitte, mai mult de opt din 10 CEO (84%) consideră că învățarea este o direcție esențială pentru dezvoltarea business-ului lor. Angajații așteaptă de la angajatorii lor oportunități de învățare dinamice și continue. În ciuda schimbării puternice către învățarea centrată pe angajați și pe nevoile lor imediate la locul de muncă, multe organizații încă se luptă cu platforme învechite, bazate pe învățare pur teoretică.

Cum putem schimba aceste trenduri în cadrul companiilor? Iată câteva metode testate de giganții pieței learning cu ajutorul cărora poți crea o cultură a învățării în compania ta.

Identifică ce tip de mediu oferi pentru învățare

Dacă ai hotărât să investești în dezvoltarea colegilor tăi, ar trebui să fie foarte clar cât de mult câștigă compania ta în mod măsurabil din aceste traininguri. Dacă răspunsul nu este clar, ar putea fi timpul să începi studierea unor abordări de succes și să lucrezi la un plan personalizat.

Forbes sugerează să ne uităm la abordările marilor lideri corporativi. Google și Facebook sunt celebri pentru mediile inovative, informale și deschise către a investi în dezvoltarea și loializarea angajaților. Câteva dintre metodele lor studiate și aplicate pot face o schimbare semnificativă în calitatea învățării pe termen lung în compania ta.

Stabilește legături clare între învățare și performanță

Angajații trebuie să înțeleagă că dorința continuă de a învăța este foarte apreciată și că dedicarea pe termen lung este o parte esențială a performanței lor îmbunătățite la locul de muncă. Integrarea învățării în task-urile zilnice este rețetă magică. Aceasta asigură faptul că învățarea nu este un eveniment punctual, ci mai degrabă o parte centrală a culturii organizaționale pe care o propui și este nevoie să devină un ”mod de viață” pentru colegii tăi.

Transformă învățarea într-o inițiativă strategică

Pentru a funcționa ca un instrument care sporește dedicarea angajaților și pentru a crește productivitatea, învățarea trebuie să-și ocupe locul de drept ca inițiativă strategică de bază.

Conform PWC, procesele de învațare și dezvoltare nu trebuie să fie niște concepte abstracte, ci niște etape către un obiectiv de business clar stabilit. Creează un proces măsurabil de gestionare a performanței care încurajează colaborarea între angajați și manageri și face din învățare un proces continuu.

Sesiunile de feedback trebuie să devină o parte a vieții de zi cu zi în companie. Oferă angajaților instrumentele necesare pentru a identifica deficiențele și punctele forte ale competențelor fiecăruia și pentru a identifica rezultatele pe care le au din procesele de învățare. În acest fel își pot monitoriza singuri progresul, iar tu poți avea o perspectivă de ansamblu asupra rentabilității acestora în procesele companiei tale.

Folosește tehnologia în avantajul tău pentru a revoluționa metodele de L&D

Studiul McKinsey asupra eficienței metodelor de Learning and Development arată necesitatea transformării proceselor de învățare în experiențe accesibile și interactive. Majoritatea învățării corporative este oferită printr-o combinație de formate de învățare digitală și sesiuni face2face, mai degrabă screen to screen în ultimul an.

Componentele unei strategii de succes în domeniul dezvoltării și învățării sunt disponibilitatea constantă, în variantă de mobil/desktop și design-ul unui user journey bine structurat și divers.

Programele tradiționale de dezvoltare constau în câteva zile de învățare clasică, statică, fără sesiuni de feedback și monitorizare, chiar dacă oamenii tind să uite ce au învățat fără rezumate regulate. Prin intermediul programelor online, poți seta desfășurarea proceselor de învățare, cu etape de feedback, testări informale ale cunoștințelor acumulate și combinarea diferitelor mijloace: text, video, audio pentru a asigura un nivel ridicat de interactivitate.

Adoptă Agile Learning în cultura organizației tale

Agile learning este o metedă de învățare bazată pe conceptul ”agile” folosit inițial în domeniul IT. Acest concept face referire la implementarea unor proiecte în pași mici cu scopul de a descoperi eventuale erori, dar și cu scopul de a avansa mai rapid prin consultări dese între echipele care lucrează la proiectul respectiv.

Conform McKinsey, întreprinderile consacrate din întreaga lume se străduiesc să imite viteza, dinamismul și orientarea către clienți a marilor jucători digitali. În vara anului 2015, grupul bancar olandez ING a început o astfel de călătorie, mutându-și organizația tradițională către un model „agil” inspirat de companii precum Google, Netflix și Spotify. Cuprinzând aproximativ 350 de „echipe” de nouă persoane în 13 așa-numite triburi, noua abordare a ING a îmbunătățit deja timpul de lansare pe piață, a stimulat angajarea angajaților și a crescut productivitatea transformând ING într-un lider de piață din perspectiva customer service, atât la nivel digital, cât și uman.

”Din cercetările noastre interne, modul acesta de învățare are un randament cu 57% mai crescut față de cursurile clasice pentru că fiecare își poate adapta programul de învățare în funcție de timpul, de nevoile sale și de puterea sa de înțelegere”, spune Silviu Dragomir, Co-Fondator Eucom Business Language.

Orientarea companiilor spre învățare este un proces pe termen lung și majoritatea organizațiilor și majoritaea companiilor se află încă în faza incipientă. Conștientizarea importanței tranziției către o metodă L&D împreună cu mobilizarea resurselor necesare construirii unui astfel de proces sunt datele esențiale ale evoluției culturii de învațare a companiilor.