Printr-o strategie de conținut consistentă pull marketing-ul câștigă în fața push marketing-ului. Adică nu trebuie să folosești tehnicile vechi de îndemnare (cumpărați acum!), ci vei reuși să-l faci pe consumator să vrea să afle despre tine, să-i stârnești interesul despre produsele tale. Astfel content marketing-ul generează de 3 ori mai mulți clienți decât metodele tradiționale de publicitate și costurile sunt cu 62% mai mici. Companiile care își actualizează periodic blogurile generează cu 55% mai mulți vizitatori ai site-ului, arată Content Marketing Institute.

Care sunt, deci, top 3 indicatori de performanță pe care îi putem urmări într-o strategie de content marketing?

  1. Awareness

Fiecare afacere trebuie să se poziționeze ca un partener pentru publicul țintă, cu scopul de a construi relații pe termen lung. Publicul țintă vrea să aibă încredere în tine și să construiască o relație care să reziste testului timpului.

Astfel, un prim rezultat pe care îl poți obține cu o strategie de content marketing este să îți faci business-ul mai cunoscut și să generezi trafic pe site-ul companiei tale.

Conținutul video are un impact din ce în ce mai important întrucât răspunde nevoii de entertainment a oamenilor în timp ce livrează un mesaj de marketing. Atenție, atunci când faci content video ar trebui să încerci să nu produci un simplu spot publicitar. Noi, de exemplu, am avut anul acesta provocarea de a crea de la 0 un canal de YouTube despre reciclarea de becuri. Da :)) Ne-am gandit în ce context ar consuma oamenii un astfel de mesaj și de ce i-ar interesa și am ajuns la concluzia că ar fi interesant să includem mesajul într-un context mai mare al ideii de stil de viață sustenabil. În acest fel am creat un plan editorial atractiv care crește de la o lună la alta. Practic, am atins obiectivul lor principal, acela de a-și crește comunitatea, și de a crea awareness legat de cauza lor și anume reciclarea de becuri.

  1. Fidelizare

Unul dintre avantajele strategiei de marketing prin conținut este că potențialii clienți se obișnuiesc în timp cu un anumit grad de expertiză și percep compania ta ca fiind expertă într-un anumit domeniu. Atunci când va apărea o nevoie care atinge cu serviciile pe care le oferi tu, nu vor avea niciun dubiu să apeleze la compania ta.

În momentul în care vorbim de content marketing trebuie să fim conștienți că acesta nu se rezumă doar la a scrie un articol sau la a realiza în mod regulat postări de calitate pe rețelele sociale. Content marketing poate îmbrăca diferite forme: de la texte, la vizualuri grafice, până la podcasturi și video-uri.

De exemplu, pentru unul dintre clienții noștri din industria Beauty, am creat o revistă de brand, print, pe care o publicăm trimestrial de trei ani. Scopul ei a fost acela de a atrage clienți noi și de a-i fideliza pe cei existenți. Iar după trei ani, pot spune că obiectivul este atins.

În funcție de tipologia conținutului, timpul necesar obținerii unor rezultate poate varia.

În cazul unui site, de exemplu, conform Fract, pentru a putea obține rezultate vizibile, este nevoie de o perioadă de 6 -12 luni.

În cazul în care ești nou în domeniu, trebuie să fii conștient că site-ul tău va avea nevoie de timp pentru a câștiga vizibilitate în cadrul SERP (Search Engine Results Pages). Conform BrightEdge, 68 % din experiențele online încep în cadrul motoarelor de căutare.

SEO reprezintă una dintre cele mai bune modalități prin care vei putea să-ți valorifici strategia de marketing. Trebuie să ții cont cont că SEO este un proces ale cărui rezultate se vor vedea în timp. Conform Forbes, multe firme consideră că timpul necesare obținerii primelor rezultate în SEO este între 4-6 luni. Această afirmație este una justificată, deoarece ia timp să ajungi în primele rezultate într-o listă în care concurează cei mai mari jucători din piață. Deși rezultatele nu vor apărea repede, în momentul în care vei genera primele rezultate semnficative, vei putea să te menții pe prima poziție fără să mai investești la fel de multe resurse ca la început.

  1. Conversie

Pentru a lua decizia de cumpărare oamenii au nevoie de content care să se adreseze exact nevoilor lor. 81% dintre oamenii de decizie din companii care doresc să contracteze servicii sau să cumpere produse au declarat că fac mai întâi un research, înainte de a alege furnizorul. Această perioadă de cercetare este un avantaj pentru tine întrucât poți contribui la luarea deciziei prin content relevant și de calitate.

3 caracteristici importante ale conținutului care care generează leaduri:

Se adresează exact nevoilor publicului țintă (62%);

Oferă o descriere detaliată a produselor sau a serviciilor;

Este în mare parte educațional mai mult decât promoțional.

Tipuri de content pe baza cărora oamenii iau cel mai repede decizia de cumpărare:

Recomandări de la colegi / reprezentanți de vânzări;

Reserch individual;

Reviews;

Evenimente cu participare fizică (55%);

Studii de caz;

Webinarii.

În cursul unei strategii de content marketing, cumpărătorul trece prin trei etape până ajunge să ia decizia de cumpărare:

Familiarizarea cu brandul; (branded content: 80% / User reviews: 50%);

Dezvoltarea unei afinități față de brand; (BC: 50% / ur: 20%);

Decizia de cumpărare (bc: 38% / ur: 83%).

Deși mulți oameni au considerat comerțul electronic o exagerare a consumului, lucrurile nu stau chiar așa. Raluca Radu, Country Manager Answer, povestește într-un episod D-PODCAST despre tranziția cumpărătorilor. Vânzările din mediul offline au trecut în mediul online din cauza restricțiilor impuse de lege. Consecința acestei treceri este scăderea semnificativă a cumpărăturilor fizice.

La începutul anului 2020, în România erau activi aproximativ 3 milioane de cumpărători online. Vorbind strict de piața de E-commerce, rapoartele arată o creștere de 36%, ajungând într-un an la o evaluare de 7 miliarde de euro. Cu aceste cifre în minte poți începe să te gândești, cum ar trebui să arate strategia ta de content marketing.