Bogdan Aron, Chief Product Officer în cadrul 2Performant, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața locală de marketing afiliat, ne-a oferit cinci recomandări pe care oamenii de marketing ar trebui să le ia în seamă în acest an pentru a realiza campanii eficiente.
În plus, potrivit oficialului 2Performant, în acest an se va pune un accent mai mare pe zona de influencer marketing, o tendință pe care marketerii ar trebui să o aibă în vedere pentru a aduce un plus de vizibilitate campaniilor pe care le derulează.
Și asta pentru că, după cum spune Bogdan Aron, studiile arată deja că aproape trei sferturi din utilizatorii de internet se bazează și pe recomandările din social media atunci când iau o decizie de cumpărare.
”În România, reach-ul social media a crescut exponențial – practic toată lumea care e online are un cont de Facebook sau de Instagram, citește bloguri sau consumă conținut pe Youtube. De la copiii care ascultă Gașca Zurli pe Youtube, la adolescenții care fac Instastory și până la bunicii care primesc cele mai recente poze cu nepoții pe Facebook sau WhatsApp”.
Noi creatori de conținut
În plus, vor apărea noi creatori de conținut, pentru că vor vedea ca există cerere din partea brand-urilor și că pot câștiga bani din pasiunea lor, iar o parte vor ajunge să facă asta full-time. ”În mai puțin de două luni de la lansarea funcției de influencer marketing, avem deja peste 500 de cereri de la creatori de conținut care nu au colabroat încă cu niciun brand pentru vreo campanie, însă care estimăm că pot aduce rezultate bune pe nișele pe care activează”, afirmă Bogdan Aron.
Dacă pentru 2017 Evensys a estimat piaţa locală la trei milioane de euro, în 2018 2Performant.com estimează că bugetele investite în acest tip de colaborări au atins valoarea de 10 milioane de euro, iar în 2019 vor depăşi 18 milioane.
”În ce privește business-ul 2Performant, credem că sunt mai multe direcții prin care agenția poate ajuta piața de influencer marketing din România și din regiune să se dezvolte. Pe de o parte sunt cei care deja activează în această industrie și pe care noile funcționalități îi pot ajuta să se dezvolte mai repede datorită faptului că birocrația va fi semnificativ redusă și, astfel, se vor putea concentra pe ceea ce se pricep să facă și pe ce le place. Influencerii vor avea mai mult timp și energie pentru crearea de conținut și dezvoltarea comunității, iar oamenii din agenții pot scăpa de ștampilat contracte și de calculat taxe și se pot concentra pe partea plăcuta a meseriei lor”, afirmă Bogdan Aron.
Iată cinci recomandări pe care Bogdan Aron le face pentru oamenii de marketing în 2019
- Încearcă să ai “first-mover advantage”. Alocă minimum 5% din buget (de preferat, până la 20%) pentru a testa și alte canale și strategii.
- Caută “oceanul albastru” al marketing-ului din 2019. E o problemă clasică de cerere și ofertă: spre exemplu, cu cât cumpără mai multă lume reclamă pe Facebook, cu atât costurile cu reclama pe Facebook vor crește, iar eficiența acestora va scădea. În 2010-2012, “oceanul albastru” a fost remarketing-ul, apoi mobilul, apoi Youtube.
- Investește în educația ta și extinde-o către domenii adiacente, însă necesare pentru a fi un marketer complet în 2019. Programarea e un exemplu bun în acest sens.
- Calculeaza ROI pentru fiecare canal de marketing și învață despre modelele de atribuire.
- Automatizează sau externalizează task-urile care sunt plictisitoare și fără valoare adăugată. Elibereză-ți timpul pentru ceea ce faci cu drag în munca ta.