Clienții deja existenți ai startup-ului, ce fusese fondat în 2018 după obținerea unui grant de la Google, urmau să aibă în continuare acces la tehnologia acestuia pe măsură aceasta era integrată în soluția AI a Algolia, precum și la portofoliul de soluții al companiei din Statele Unite.
Produse noi dezvoltate local pentru clienți globali
La un an de la alăturarea echipei românești în Algolia, aceștia au lansat deja un nou produs pentru companie și lucrează la cea de-a doua soluție care a luat naștere din integrarea tehnologiei Algolia cu MorphL.
”Din punct de vedere personal, că și ex-founder MorphL, primul an post-exit la Algolia a fost extrem de interesant cu multe provocări. În primul rând, pasul de la un startup mic de 5 oameni la o companie de 300 (la momentul achiziției), iar acum peste 600, nu este unul ușor. Am avut de-a face cu o perioadă de adaptare și asimilare a proceselor din cadrul Algolia, dar și înțelegerea influenței pe care o putem avea noi în cadrul organizației de R&D cu focus pe inteligență artificială”, ne povestește Ciprian Borodescu, care ocupă funcția de Head of Algolia România.
Primul produs nou lansat de echipa de la București avea să apară chiar în primele 4 luni de la preluare – Algolia Recommend.
Pentru a înțelege, cu adevărat, importanța reușitelor echipei Algolia România, e important să vedem care este impactul pe care Algolia îl are la nivel mondial. Gigantul american are peste 10,000 de clienți, o comunitate de peste 500,000 de developeri care contribuie la generarea a peste 1.500 de miliarde de căutări pe an – ”ca să punem această cifră în perspectivă, puțină lume știe că Algolia este de 4 ori mai mare decât Bing, Yahoo, DuckDuckGo, Baidu și Yandex la un loc”, precizează Ciprian.
”Avem nenumărați clienți care folosesc Algolia, nume cu rezonanță globală: Slack, Staples, Under Armour, Lacoste, Wallgreens sau Decathlon. Pentru că produsul principal Algolia este motorul de căutare, în mod firesc ceea ce caută toți acești clienți este o modalitate rapidă și eficientă de a oferi rezultate cât mai relevante utilizatorilor lor. Iar odată cu introducerea Algolia Recommend, clienții pot beneficia de o modalitate rapidă prin care să ofere recomandări utilizatorilor”, afirmă Ciprian Borodescu.
Șeful Algolia România ne dă exemplul Gymshark, unul dintre brandurile din Marea Britanie cu cea mai rapidă creștere, fondat în 2012, și care a ajuns să fie cotată la 1.45 miliarde de dolari. Compania folosește produsele Algolia, iar rezultatele sunt excepționale: creșterea conversiei din căutări de la 6% la 10%, creșterea utilizării funcționalității de căutare cu 20%, iar cel mai spectaculos - 400% creșterea veniturilor din căutări în ultimul an.
Joburi în IT - Algolia România caută programatori
Revenind la Algolia România, în tot acest timp aceasta s-a dublat, iar Ciprian și Alexandra își doresc în continuare să angajeze programatori cu experiență în zona de AI/ML și data engineering pentru a crește centrul de R&D din România.
”Suntem încă o echipa mică în România, dar ne-am dublat numărul față de anul trecut iar pentru 2022 avem același obiectiv și-anume dublarea echipei, ajungând astfel la 20 de programatori AI/ML până la final de an”.
Astfel, în momentul de față sunt deschise peste 50 de poziții în zona de R&D și nu doar pentru biroul din București, pentru că regimul de lucru este unul hibrid.
”Etapele de recrutare sunt destul de intense pentru că ne dorim să lucrăm cu oameni care au valori similare cu ale noastre și care coincid cu cele ale companiei: curaj, încredere, atenție, sinceritate și modestie. Știu că foarte multe companii angajează agresiv că să-și atingă numerele, însă filosofia mea personală a fost mereu aceea de a angaja oameni și nu numere, de aceea suntem foarte atenți cu cine lucrăm. În același timp chiar dacă ești cel mai bun programator din România, cel mai probabil nu vei fi angajat la Algolia dacă nu ne aliniem că și valori, dacă nu înțelegi că este o muncă de echipa și că ceea ce facem zilnic împreună contează mai mult pentru cei peste 10.000 de clienți decât a arată celor din jur cât de bun ești”, mai spune Ciprian, menționând faptul că, pentru candidații potriviți salariile sunt de nivelul celor de la Adobe, Microsoft sau Google.
”Evident Algolia oferă și acțiuni - ceea ce este o oportunitate unică având în vedere statutul pre-IPO al companiei. În plus, având în vedere creșterea accelerată există foarte multe oportunități de creștere în cadrul companiei”, adaugă el.
Strategie de creștere în 2022
În ceea ce privește planurile pe 2022 ale echipei românești, acestea se concentrează pe dezvoltarea de noi produse.
”Lucrăm la un nou produs AI/ML care va fi lansat în a două parte a anului și care va fi practic continuarea MorphL după integrarea tehnologiei cu Algolia. Acest produs este mult așteptat de către clienți pentru că va fi capabil că în timp real să prezică comportamentul utilizatorilor indiferent dacă aceștia sunt autentificați, ne-autentificați sau doar vizitatori. Iar în funcție de aceste predicții, personalizarea experienței utilizatorilor poate fi eficientizata, ducând evident la creșterea metricilor magazinelor online, a companiilor de media sau a altor tipuri de companii”, detaliază Ciprian.
În vara lui 2021, chiar la 6 luni de la achiziția MorphL Algolia a ridicat o nouă rundă de invesții (Series D), în valoare de 150 de milioane de dolari, compania fiind evaluată în prezent la 2,25 miliarde de dolari.
O bună parte din sumă servește drept resursă pentru expansiunea Algolia în noi piețe, precum și pentru lansarea unor noi produse AI/ML.
”Spuneam de faptul că sunt peste 50 de roluri deschide în zona de engineering, dar per total cred că sunt peste 100 de roluri pentru care angajăm global. Nu cred că pune problema a avea un obiectiv de angajare doar în România pentru că lumea care ni se afișează astăzi este diferită și, așa cum spune Bharat Guruprakash, Chief Product Office la Algolia (ex-Twilio), targetul este să angajăm oameni buni indiferent de locație, pentru că avem buget pentru asta”, concluzionează Ciprian Borodescu.