MorphL este un startup românesc ce automatizează prin AI procese online și de ecommerce. A fost fondat în 2018 de către Alexandra Anghel și Ciprian Borodescu după ce au obținut un grant de la Google.

Aveau atunci firma Appticles, iar MorphL urma să fie un produs care să ajute la înțelegerea mai bună a datelor analitice online. MorphL este o platformă de inteligență artificială care ajută companiile medii din zona de ecommerce să înțeleagă mai bine traseul clienților și nu numai.

MorphL devine parte din Algolia, compania americană urmând să folosească soluțiile dezvoltate de echipa românească pentru a extinde capacitățile de pe zona de inteligență artificială și machine learning. Mai multe detalii despre achiziție puteți afla de aici.

Totodată, odată cu achiziția MorphL, Algolia va dezvolta în țara noastră un hub AI. De altfel, compania estee în plin proces de recrutare în țara noastră, având joburi în IT pentru ingineri machine learning și devops: https://www.algolia.com/careers/. Planul echipei de management este de a crește echipa dedicată proiectelor de AI la 15-20 de persoane până la finalul anului în curs.

Potrivit fondatorilor MorphL, clienții deja existenți ai startup-ului vor avea în continuare acces la tehnologia acestuia pe măsură ce va fi integrată în soluția AI a Algolia. În același timp, vor putea folosi și portofoliul de produse Search și Discovery al companiei din Statele Unite.

”Mă bucur să pot întâmpina MorphL în familia Algolia. Sunt vremuri foarte interesante, în care brandurile caută să creeze relații de durată cu clienții, iar pentru acest lucru au nevoie să ofere navigare personalizată, precum și recomandări sau oferte special create”, a declarat Bernadette Nixon, Chief Executive Officer, Algolia.

În 2019, MorphL a trecut prin acceleratorul Techstars Montreal, în 2020 a ajuns în acceleratorul Orange Fab și au navigat prin prima criză, cea provocată de noul coronavirus.

MorphL, un produs ajuns la maturitate în doi ani

Atunci când în 2019 start-up.ro vorbea cu fondatorii MorphL, după experiența lor din Canada, cei doi explicau faptul că startup-ul este o platformă de inteligență artificială care ajută companiile medii din zona de ecommerce să înțeleagă mai bine traseul clienților și nu numai.

În mediul online, site-urile trebuie să se uite la o multitudine de date. Cu ajutorul inteligenței artificiale, MorphL ajută fondatorii din ecommerce să înțeleagă acele puncte sensibile unde drumul clientului se oprește, dar și zonele care sunt în creștere.

În vara lui 2020, Alexandra Anghel, cofondator al MorphL, spunea că la acel moment au ajuns la 20 de milioane de predicții pentru clienții lor.

La finalul anului 2019, Alexandra și Ciprian ne spuneau că planul pentru 2020 e să obțină o investiție și să accelereze creșterea. Peste ei a venit o pandemie. Așa că au trebuit să reacționeze foarte rapid, să treacă peste șocul inițial și să adapteze totul din mers, iar la începutul acestui an au anunțat faptul că au fost achiziționați de compania Algolia.

Un material pe larg despre strategia adoptată de echipa și fondatorii MorphL în 2020 și colaborarea cu Orange puteți citi aici.