Nu am fost siguri acum, ci alături de prietenii de la The Recursive (iar Cosmin Cosma, cofondator Finqware a fost atât de amabil încât să ni se alăture și să le povestească celor care ne-au acceptat invitația despre cum și-a construit și, mai important, și-a menținut relația cu noi, cu alți jurnaliști).
A fost, pentru toți o primă ieșire în piață prin prisma organizatorilor, a celor care și-au propus să strângă comunitatea de fondatori, manageri, angajați, oameni pasionați de tech & startups, la un loc, nu doar ca invitați la alte evenimente dedicate antreprenorilor pe care le acoperim fie pentru informații, fie pentru că ne dorim să le fim alături organizatorilor și oamenilor prezenți acolo.
Am putea spune că a fost o coborâre din turnul de fildeș, deși nu ne-am dorit și nu ne dorim să fim percepuți ca niște oameni care doar stau și judecă munca fondatorilor dintr-un loc ferit și doar dau verdicte: ”scriem despre tine”, ”despre tine nu scriem”.
Și fix despre aceste lucruri ne-am dorit să povestim joi. Despre cum ajungem acum să scriem despre fondatori și startups.
În cele 2 ocazii în care am susținut și eu acel workshop de media am început prin a le spune celor care au avut amabilitatea să mă asculte că și noi, jurnaliștii, suntem ca niște investitori: din păcate nu le putem oferi bani, dar le putem oferi expunere. Iar expunerea este la fel de utilă mai ales când ești la început de drum.
Din păcate, sau din fericire, depinde de cum vrei să privești lucrurile, ecosistemul de startups de la noi a evoluat enorm în cei 7 ani de când start-up.ro există.
Să ai o idee nu mai este atât de interesant pe cât crezi
Și dacă la început scriam și despre idei, despre afaceri care erau poate doar într-un stadiu de MVP, care poate, ulterior, s-au dezvoltat în ceva bun, care poate au dat greș, care s-au transformat, am scris și despre fondatori care s-au dovedit a fi șarlatani, și care ne-au păcălit și pe noi, la fel ca și alți oameni, acum am devenit mult mai selectivi.
Și nu doar noi. Asta face parte din această evoluție a ecosistemului. Să ai o idee nu mai este atât de interesant pe cât crezi. Să vii cu același produs, fără nici cea mai mică modificare, după ce au mai fost încă 99 în fața ta care s-au gândit la același lucru, la fel, nu mai este chiar atât de interesant nici pentru noi și nici pentru potențialii clienți sau parteneri pe care i-ai dori.
Dacă vrei să te asiguri că jurnaliștii vor scrie despre tine și ceea ce faci fă un exercițiu mic: înlocuiește numele startup-ului tău cu cel al unui competitor, sau al unei alte companii mari, în știrea/comunicatul/povestea pe care ai vrea să ne-o trimiți. Tu ai citi un material despre acea firmă într-un articol care conține informațiile pe care tu ai vrea să le publicăm?