Printre cofondatorii Folk se numără Guido Axmann, Silviu Croitoru și Cristian Ducu, toți cu experiență în e-commerce și tech. De asemenea, din echipă mai face parte și Ranim Salame, care este Health Coach și absolventă a Institutului pentru Nutriție Integrativă din New York și a Facultății de Medicină și Farmacie din Craiova.
“Am lansat Folk cu viziunea să creăm un univers al prevenției prin care oferim utilizatorilor acces la produse de medicină personalizată și la servicii de health coaching. Vrem să îi sprijinim pe oameni să treacă de la abordarea tradițională a îngrijirii sănătății, axată pe tratarea bolilor, la o îngrijire proactivă și preventivă a sănătății, astfel încât să-și îngrijească sănătatea în mod activ, nu doar în momentul apariției unei probleme sau boli”, a declarat Jan Vichr, CEO și co-fondator Folk.
Proiectul Folk a început finanțat din surse proprii, iar fondatorii estimează că anul acesta vor atrage o investiție de tip seed round de cel puțin 3 milioane de euro. Acest capital de creștere va fi folosit pentru a dezvolta piața din România, pentru a gestiona expansiunea în alte țări și pentru dezvoltarea platformei și a produsului digital.
“O comparație relevantă este aceea prin care observăm că majoritatea oamenilor își îngrijesc mai bine mașinile decât sănătatea, mergând la reviziile periodice pentru a preîntâmpina diverse probleme, spre deosebire de abordarea lor față de sănătate, unde intervin de obicei doar când apar probleme. Pentru a susține această viziune, am introdus produse prin care oamenii pot să își înțeleagă mai bine starea de sănătate prin diferite metode de măsurare a indicatorilor de sănătate, dar și prin accesul la health coaching care îi pot ajuta să înțeleagă cauzele potențiale ale problemelor și posibilele consecințe”, a declarat Silviu Croitoru, Chief Product Officer și co-fondator al companiei Folk.
Este important de subliniat că nici Folk, nici health coach-ul nu se substituie unui medic sau unui act medical, ci servesc doar ca ghid și ajutor în înțelegerea unor concepte mai bune, iar problemele medicale vor fi diagnosticate și rezolvate de medici.
Supersapiens, primul senzor de monitorizare continuă a glicemiei din România, și inelul Oura - probabil cel mai bun tracker pentru somn
Folk rezolvă probleme precum accesul limitat la produse de medicină personalizată și pune la dispoziția clienților produse care nu au fost anterior disponibile pe piața românească. Unul dintre produsele comercializate pe platforma digitală Folk este Supersapiens - primul senzor de monitorizare continuă a glicemiei din România, teste "At-home" - peste 50 de teste ce pot fi efectuate în confortul propriei case, cu rezultatele primite pe email, dar și produse anterior greu accesibile datorită și a termenului îndelungat de livrare internațională.
Printre acestea se află inelul Oura - probabil cel mai bun tracker pentru somn și Biogena - unul dintre cele mai bune branduri de vitamine și suplimente, recunoscute pentru calitatea lor.
Folk este o platformă de e-commerce care oferă acces la un health coach, alături de care clienții pot intra în legătură și stabili ședințe de coaching prin intermediul platformei online.
Problemele pe care Folk le rezolvă prin intermediul produselor sunt măsura în care diverse elemente de stil de viață influențează calitatea somnului, modul în care stresul, alimentația și efortul influențează glicemia și starea de sanatate. De asemenea, Folk oferă acces la suplimentarea alimentației cu suplimente și vitamine de calitate, plus înțelegerea mai bună a stării de sanatate prin teste care pot fi făcute din confortul casei.
Cui se adresează Folk
Tipologiile principale de clienți Folk includ persoanele de peste 30 de ani, pentru care conștientizarea stării de sănătate devine un element important. Această categorie de vârstă cuprinde atât femei, cât și bărbați.
Alte segmente de clienți sunt persoanele care lucrează în medii stresante, pentru care performanța personală, somnul și alimentația sunt subiecte importante, și persoanele care doresc să slăbească și să-și îmbunătățească nutriția.
De asemenea, Folk se adresează clienților care frecventează sălile de sport sau practică sportul ocazional și doresc să înțeleagă mai bine ce le îmbunătățește performanțele sportive.
În plus, atleții sunt interesați să monitorizeze atent diverse aspecte cu ajutorul senzorului Supersapiens și al inelului Oura, dar și cu alte dispozitive pe care Folk le va introduce în ofertă în 2024, și care doresc să-și sprijine organismul cu suplimente și vitamine de cea mai bună calitate de la Biogena.
Folk este o platformă cu produse și servicii de medicină preventivă și personalizată și are ca model principal ecommerce-ul dedicat pieței din România. În următoarea perioadă, fondatorii vor lansa proiectul Folk pe alte piețe regionale, vor dezvolta canale de B2B și o platformă de telehealth. Folk comercializează, de asemenea, The Change - Colostrum, un supliment produs în Elveția care acționează pentru a întări sistemul imunitar și sănătatea microbiomului intestinal, si Avea, o gamă de produse pentru îmbunătățirea longevității, a energiei și a stării de bine incluzând activatori de colagen, stabilizatori ai glicemiei și antioxidanți.
Primele reacții din piață sunt pozitive și depășesc așteptările fondatorilor. De exemplu, la Supersapiens, utilizatorii descoperă cum stresul sau diverse alimente le afectează glicemia. Această descoperire îi uimește și îi determină să fie mai conștienți de importanța managementului stresului și a alegerii alimentelor în funcție de efortul depus și de influența acestora asupra organismului lor.
Proiectul „Antreprenori” este susținut de ING Bank, partener de creștere pentru afacerile locale. Într-un context dinamic și încă incert, ING oferă predictibilitate, prin instrumentele financiare potrivite, si sprijină dezvoltarea sustenabilă a afacerilor din România, pentru a ajunge la nivelul următor.